    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o ksiazke telefoniczna w internecie
    Date: 4 Dec 2002 11:51:08 +0100

    > Ale i tak nie dowiedziałem się czy ustawa o ochronie danych tyczy się
    > biura numerów po dzień dzisiejszy.

    Ustawa ta dotyczy biura numerów, jednak istnieją przepisy szczególne wobec tej
    ustawy, min. art. 70 prawa telekomunikacyjnego:

    Art. 70. 1. Dane osobowe zawarte w publicznie dostępnym spisie abonentów, a
    także udostępniane za pośrednictwem służb informacyjnych operatora powinny być
    ograniczone do:
    1) numeru abonenta lub znaku identyfikującego abonenta,
    2) nazwiska i imion abonenta,
    3) nazwy miejscowości, w której znajduje się zakończenie sieci udostępnione
    abonentowi,
    4) nazwy ulicy, przy której znajduje się zakończenie sieci udostępnione abonentowi.
    2. Rozszerzenie zakresu danych, o których mowa w ust. 1, wymaga zgody abonenta.
    3. Abonent będący osobą fizyczną może złożyć zastrzeżenie dotyczące umieszczania
    w publicznie dostępnym spisie abonentów określonych danych identyfikujących
    abonenta, dotyczących w szczególności nazwiska, imion, płci albo adresu lub
    części adresu, a także ich udostępniania za pośrednictwem służb informacyjnych
    operatora.
    4. Z tytułu zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 3, operator może pobierać opłatę.
    Opłata powinna odpowiadać kosztom wykonania zastrzeżenia, a jej wysokość nie
    może stanowić przeszkody do korzystania z uprawnienia.
    5. Udostępnianie w publicznie dostępnym spisie abonentów lub za pośrednictwem
    służb informacyjnych danych identyfikujących abonentów innych niż wymienieni w
    ust. 3 nie może naruszać słusznych interesów tych podmiotów.

    Dodać należy do tego obowiązek firm telek. do dostarczania swoim abonentom spisu
    nie rzadziej niz raz na dwa lata (55 pr. tel.)

    pozdrawiam
    Ciacho