    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zapłaty
    Date: Sun, 17 Mar 2013 21:40:28 +0100
    <ki4ivm$5p0$4@node1.news.atman.pl> <ki4jfm$6tq$2@node1.news.atman.pl>
    <ki4sbv$ft7$2@node1.news.atman.pl> <ki51jb$ls9$2@node2.news.atman.pl>
    <ki52hh$mqf$2@node2.news.atman.pl> <ki5328$n56$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 17.03.2013 19:46, Mr. Misio pisze:

    > Ja?
    >
    > To oni musza wyjasnic (przed sadem), czemu sklamali.
    > Moga argumentowac "zaszla pomylka".

    A skłamali? On powiedział że oni powiedzieli.

    > Co moze zonaczac, ze maja burdel w papierach,

    Dlaczego w papierach? Może się niewyraźnie przedstawił.

    > jesli maja wiecej takich
    > pomylek. Kontrola z US sie ucieszy ;)

    Wiesz, zasadniczo grożenie spowodowaniem postępowania karno-skarbowego
    to groźba bezprawna, więc ostrożnie.

    > Troche dziala, troche nie dziala. JAk wszystko jest "by book" i pieknie,
    > to sie leci ustalona procedura, jak sa jakies wylomy - to sie drzay
    > poszczegolne elementy bo jest sie czego czepic. Tak wlasnie dzialaja
    > prawnicy - wyszukuja punkty zaczepienia na swoja korzysc i niekorzysc
    > drugiej strony.

    Napisz to jeszcze raz, staranniej. W szczególności zastanawia mnie to
    dziwne słowo "drzay".

    > Ze odbyly sie pewne ustalenia, na ktore obydwie strony zaakceptowały.

    Ustalenia są na etapie zawierania umowy.

    Jeśli do mnie przychodzi faktura która wg mnie jest bezzasadna to moje
    milczenie (o ile umowa nie stanowi inaczej) nie oznacza akceptacji
    rzekomo dostarczonego towaru.

    Patrz mój przykład z operatorem telekomunikacyjnym: umowy (już) nie ma,
    usługa jest fizycznie odcięta, faktury przychodzą - faktury lądują w
    piecu. Nie mój problem, że VAT będą musieli odprowadzić. Mogą przysłać
    korektę albo się sądzić. Przegrają.