    From: lukasz_p <l...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przygoda w supermarkecie
    Date: Sat, 24 Jan 2004 16:18:16 +0100

    Użytkownik itproject napisał:

    > witajcie
    >
    > dzis w supermarkecie kupowalem 100 kg cukru
    > (przeznaczenie tajne/poufne;). przy kasie odmówiono mi sprzedaży
    > argumentując mała ilością na sklepie. gdy odpowiedziałem
    > że w takim razie powinni uzupełnić zapasy powiedzieli że nie prowadzą
    > sprzedazy hurtowej.
    > w kazdym bądź razie postawiłem na swoim, zakupu dokonałem
    > oraz wziąłem fakturę vat.
    > w innym markecie wieszają np. kartkę że można kupić tylko 10 kg na osobę.
    > czy to jest legalne?

    IMHO tak - jesli nie narusza prawa, to kazdy moze handlowac z kim chce i
    czym chce

    > na jakiej podstawie markety tak robią,

    Na podstawie swobody umow? Wolnosci dzialalnosci gospodarczej?

    > podczas gdy maja ceny o wiele niższe niż hurtownie?
    > a gdzie zasada "klient nasz pan"?

    To norma obyczajowa, nie prawna ;-)

    Pewnie ze wkurzajace to, ze klient, i to nie byle jaki (100 kg cukru!
    ;-), nie moze kupic tego co chce, ale coz... nie za bardzo da sie tu za
    cokolwiek pociagnac ten market

    --
    pozdrawiam
    lukasz