  • 1. Data: 2006-12-11 17:58:15
    Temat: przetarg komputerowy
    Od: marek <m...@s...pl>

    Witam,
    Sektor budzetowy. Budzet na inwestycje jest znany.
    Chcemy kupic sprzetu na ok 130000 PLN.

    W czmym problem ? Otoz chcialbym zakupic markowy sprzet - glownie komputery
    i drukarki. Komputery to nie jakies skladaki, tylko porzadne maszyny.
    Drukarki to wylacznie HP.
    Utawa o zam. publ. okresla ze nie mozna dyskryminowac innych
    (producentow?), i zamiast drukarek HP moge dostac np jakies LExmarki bo
    odpowiadaja parametrom technicznym. Tak samo z komputerami...
    Niestety 100% to u mnie cena.
    Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np
    Lexmark, czy tak ?

  • 2. Data: 2006-12-11 18:04:40
    Temat: Re: przetarg komputerowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    marek napisał(a):

    > W czmym problem ?

    A myślisz o tym, że wydajesz nasz pieniądze, a nie swoje?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-11 19:25:33
    Od: "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl>

    Uzytkownik "marek" <m...@s...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    > przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np
    Wniosek z tego taki, ze przetargami powinni zajmowac sie fachowcy, którzy
    maja o tym pojecie... Jak przygotujesz porzadna specyfikacje, to dostaniesz
    to co chcesz.

    Pzdr
    Czabu

  • 4. Data: 2006-12-11 19:49:25
    Od: JK <n...@D...o2.pl>

    Johnson napisał(a):
    > A myślisz o tym, że wydajesz nasz pieniądze, a nie swoje?
    Ma rację. Na zachodzie ze świecą szukać urzędu/szkoły/uniwersytetu gdzie
    byłyby składaki i domowe drukareczki. Dlaczego? Bo to się po prostu
    nie opłaca. Firma Compaq czy Dell jednak gwarantuje że zestaw jest
    sprawdzony i jakoś będzie działał (chociaż demonem szybkości nie
    będzie). Firma X składająca komputery nawet z markowych części nie.

    Co do pierwszego pytania. To przy drukarkach to ciężki orzech do
    zgryzienia, można kombinować z cenami eksploatacji.

    Co do komputerów to chyba jest szersze pole do popisu - markowe
    komputery mają dedykowany soft do zarządzania, narzędzia do backupu i
    przywracania systemu - często wbudowane w bios albo jako zamaskowane
    partycje dyskowe. Tego firma X sobie nie skonstruuje, więc można to
    umieścić jako poszukiwana cecha. Nie powinno być zarzutów ustawiania
    przetargu pod konkretnego producenta, bo takie wymagania spełnia
    przynajmniej 5 wiądących producentów komputerów desktop.

    Ostatecznie dodatkowe pieniądze wydane przy zakupie zostaną oszczędzone
    przy obsłudze.

    J.K.

  • 5. Data: 2006-12-11 19:56:22
    Od: "SOTB" <o...@p...was>

    > A myślisz o tym, że wydajesz nasz pieniądze, a nie swoje?

    Myślę, że myśli, bo biedny dwa razy płaci. Co mu po gruchotach, jeśli za
    jakiś czas spali mu się zasilacz, a przy okazji zawartość skrzynki?

    SOTB

  • 6. Data: 2006-12-11 19:56:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    JK napisał(a):

    > Ma rację.

    W którym miejscu?

> [...]
    > sprawdzony i jakoś będzie działał (chociaż demonem szybkości nie
    > będzie). Firma X składająca komputery nawet z markowych części nie.

    Nie. Po to są określone parametry techniczne w przetargu by można było
    kupić wszystko co je spełnia. I wtedy winna decydować cena. Jeśli
    "składaki" spełniają założenia techniczne to czemu podatnicy mają płacić
    za sama markę, bo jest ona powiedzmy trendy, ale ileś tam droższa?

  • 7. Data: 2006-12-11 19:59:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SOTB napisał(a):

    > Myślę, że myśli, bo biedny dwa razy płaci. Co mu po gruchotach, jeśli za
    > jakiś czas spali mu się zasilacz, a przy okazji zawartość skrzynki?

    Zakładamy że decydują "parametry techniczne" ogłoszone w przetargu
    (czego autor wątku nie wydaje się rozumieć, bo on niezależnie od tych
    wymogów i tak woli HP).
    Urząd ma kupić sprzęt najtańszy który je spełnia, choćby to były
    składaki składane przez wieśniaków w chinach.

  • 8. Data: 2006-12-12 01:02:47
    Od: skaniusz <g...@w...pl>

    SOTB napisał(a):
    > Co mu po gruchotach, jeśli za
    > jakiś czas spali mu się zasilacz, a przy okazji zawartość skrzynki?

    A co mu po markowych, jeśli za jakiś czas spali mu się zasilacz, a przy
    okazji zawartość skrzynki?

  • 9. Data: 2006-12-12 08:08:58
    Od: Schwester <j...@c...com>

    marek napisał(a):
> [...]
    > Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    > przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np

    Zastanów się, co wyróżenia wskazany przez Ciebie sprzęt od konkurenji i
    umieśc to w specyfikacji.

    --
    Schwester

  • 10. Data: 2006-12-12 08:31:17
    Od: ps <p...@g...pl>

    Johnson napisał(a):
    (..)
    > Jeśli
    > "składaki" spełniają założenia techniczne to czemu podatnicy mają płacić
    > za sama markę, bo jest ona powiedzmy trendy, ale ileś tam droższa?

    Żeby potem nie płacić kilka razy w roku za serwis.