  • 21. Data: 2006-12-12 15:38:08
    Temat: Re: przetarg komputerowy
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 12 Dec 2006 16:24:37 +0100,
    Johnson <j...@n...pl> screamed:

    > To był tylko przykład.
    > Chodzi mi o to że trzeba dobrze sformułować warunki przetargu a potem
    > wybrać według ceny a nie grymasić.

    Ale częste (to oczywiście zależy) wymiany gwarancyjne jednak będą mniej
    komfortowe niż kupno zestawu markowego.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 16:37:32 user up 11188 days, 4:32, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same. -- Oscar Wilde

  • 22. Data: 2006-12-12 16:05:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):

    > Ale częste (to oczywiście zależy) wymiany gwarancyjne jednak będą mniej
    > komfortowe niż kupno zestawu markowego.

    A tego nie można zapisać? Na przykład po 3 wymianie zwrot pieniędzy.
    Wtedy do przetargu zgłoszą sie tylko najlepsi.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 23. Data: 2006-12-13 07:03:55
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    marek wrote:

    > W czmym problem ? Otoz chcialbym zakupic markowy sprzet - glownie komputery
    > i drukarki. Komputery to nie jakies skladaki, tylko porzadne maszyny.

    Jakby nie patrzeć markowy sprzęt to też składak - taka specyfika PC,
    że trzeba go złożyc z jakichś podzespołów :)

    Porządna maszyna to rzecz względna.

    Osobiście pracuję na składakach nie markowych choć złożonych z
    markowych podzespołów, spełniających pewne wymagane parametry i jakoś
    nic się nie psuje od kilku lat.

    > Drukarki to wylacznie HP.

    Są jeszcze Oki, Brother, Canon, Epson, Xerox i kilka innych

    > Niestety 100% to u mnie cena.

    bez komentarza

    > Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    > przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np
    > Lexmark, czy tak ?

    Dzieci jako osoby niepełnoletnie raczej nie moga prowadzić DG i
    zastanawiam się skąd u Ciebie przekonanie że drukarki HP to najwyższa
    półka :/ (pomijając półkę na której stoją w sklepie)

    Teraz dodam Ci jeszcze jeden problem sprzętowy o którym nie
    wspomniałeś - monitor ;>

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 24. Data: 2006-12-13 09:53:41
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 12 Dec 2006 17:05:08 +0100,
    Johnson <j...@n...pl> screamed:

    > A tego nie można zapisać? Na przykład po 3 wymianie zwrot pieniędzy.
    > Wtedy do przetargu zgłoszą sie tylko najlepsi.

    Czyli zazwyczaj jeden albo nikt. Na szczęście wybór z jednego będzie
    afair możliwy niedługo, o ile już nie jest.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 10:53:55 user up 11189 days, 22:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Diagnostics are the programs that run when nothing else will.

  • 25. Data: 2006-12-13 13:09:49
    Od: AdamS <a...@w...interia.pl>

    Artur M. Piwko wrote:

    > In the darkest hour on Tue, 12 Dec 2006 17:05:08 +0100,
    > Johnson <j...@n...pl> screamed:

    > Czyli zazwyczaj jeden albo nikt. Na szczęście wybór z jednego będzie
    > afair możliwy niedługo, o ile już nie jest.

    już jest art.93.1.1 pzp

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 26. Data: 2006-12-16 00:07:01
    Od: j...@g...pl

    On Mon, 11 Dec 2006 18:58:15 +0100, marek <m...@s...pl>
    wrote:

    >Drukarki to wylacznie HP.
    Zapewne masz ku temu jakiś powód, np. używasz jetdirect - wtedy
    wymagasz, żeby oferowany sprzęt był zgodny z tym oprogramowanie. Nie
    wolno Ci preferować jednego dostawcy, ale nie oznacza to, że przy
    każdym przetargu masz kupować sprzęt innego producenta i podpisywać
    nowe umowy z dowcawcami materiałów eksploatacyjnych i aneksować umowę
    serwisową. Jeżeli dobrze to uzasadnisz dostaniesz taki sprzęt o jaki
    Ci chodzi, a nawet jeżeli podasz w przetargu konkretny model, nikt nie
    będzie mógł się do tego przyczepić.

    >Czyli wniosek z tego taki, ze moge dostac smieciaste komputery, skladane
    >przez dzieci i niepodokrecane srobki, oraz drukarki z nizszej polki, np
    >Lexmark, czy tak ?
    Tak i dlatego przygotowanie SIWZ jest dużym wyzwaniem, często,
    niestety niedocenianym.
    Oczywiście nie jest prawdą, że wszystkie komputery są składane z tych
    samych elementów. Przewagi komputerów markowych nie widać może jeżeli
    ktoś kupuje sobie sprzęt do domu, ale gdy masz pod swoją opieką
    kilkaset maszyn to jest ona wyraźnie widoczna. I nie ma tu znaczenia,
    że ktoś powie "kupiłem 150 składaków i nie było z nimi problemu" - bo
    tym razem to Ty przygotowujesz specyfikację i prawdopodobnie nie
    chcesz liczyć na szczęście, że i tym razem się uda.
    Jak więc sobie radzić? Moim zdaniem dobrym wyjściem jest oparcie się
    na normach i certyfikatach. Sprawdź, jakie certyfikaty posiada
    producent sprzętu, który Tobie odpowiada, sprawdź czy sprzęt posiada
    certyfikat zgodności z oprogramowanie które będzie na nim pracować,
    czy producent sprzętu wydaje jakieś certyfikaty lub podpisuje umowy
    partnerskie z dostawcami. Wymagaj gwarancji PRODUCENTA - to jest
    bardzo ważna uwaga - przetarg może wygrać firma która da Ci 20 lat
    gwarancji na sprzęt. I co z tego jeżeli za dwa miesiące firma zwinie
    interes?
    Mam kilka lat doświadczenia w przygotowywaniu SIWZ i muszę powiedzieć,
    że niestety coraz więcej jest na rynku firm których celem nie jest
    współpraca, a jedynie szukanie w specyfikacji luk, pozwalających na
    wepchnięcie gorszego (i tańszego) sprzętu, zgarnięcie kasy i
    zakończenie współpracy :(
    Dlatego, moim zdaniem, coraz większe wzięcie na rynku mają firmy
    przygotowujące specyfikacje przetargowe. Właśnie taką usługę zaczyna
    świadczyć również moja firma. Jeżeli ktoś z Państwa jest
    zainteresowany, to proszę o kontakt.

    Pozdrawiam
    Jarek.

  • 27. Data: 2006-12-17 00:28:10
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Ale częste (to oczywiście zależy) wymiany gwarancyjne jednak będą mniej
    > komfortowe niż kupno zestawu markowego.

    To w specyfikacji trzeba napisac jakie komponenty maja byc w komputerze i
    wybrac te markowe dobrze ze soba wspolpracujace.

    POzdro Przemek

  • 28. Data: 2006-12-17 13:25:01
    Od: j...@g...pl

    On Sun, 17 Dec 2006 01:28:10 +0100, "Przemek Lipski"
    <d...@e...WYTNIJ.pl> wrote:

    >To w specyfikacji trzeba napisac jakie komponenty maja byc w komputerze i
    >wybrac te markowe dobrze ze soba wspolpracujace.
    Niestety, ale tego typu informacje nie mogą się znaleźć w SIWZ! A na
    jakiej podstawie wybierzesz podzespoły takiego, a nie innego
    producenta? To jest podstawa do natychmiastowego oprotestowania
    przetargu. Albo, co gorsza, dostaniesz sprzęt najgorszy z możliwych, a
    dostawca przedstawi Ci dokumenty, że ma on identyczne, albo lepsze
    parametry od zamawianego. Oczywiście dostawcy którzy zaoferują
    dokładnie to co zamawiałeś będą mieli pretensje (i być może złożą
    protest) i w rezultacie może się zrobić niezły dym... A czas płynie,
    koniec roku się zbliża i pieniądze trzeba wydać. Zamiast tracić czas
    na samodzielne wymyślanie z jakich podzespołów najlepiej zbudować
    komputer, radzę od razu dobrze przygotować SIWZ.

    Pozdrawiam
    Jarek