    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przeszukanie
    Date: Sun, 1 Feb 2004 01:14:14 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc166.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:bvgb7o$9mh$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mają z pewnością zastosowania. Studniówka jest imprezą szkolną, nie
    > masową.

    A czytałeś tę ustawę? Bo coś mi się zdaje, że nie. To, że to impreza
    szkolna nie wyklucza jej masowości.

    > Jak wyżej.

    A ewentualnie jakiś argument, że ta ustawa nie ma zastosowania?

    > Studniówka, na której obecne jest grono pedagogiczne, na której dyrektor
    > pierwszej parze tańczy poloneza, studniówka - impreza wyrosła z tradycji
    [...]
    Dość kontrowersyjny pogląd. To rozumiem, że jak w imprezie opłatkowej
    weźmie udział biskup, to prawo kanoniczne trzeba zastosować, bo impreza
    jako taka wywodzi się z religii?

    > Robercie! Czy nie zbyt puszczasz wodze fantazji? :-)
    > Nikt nie musi odbierać na siłę, ani na siłę przeszukiwać. Po prostu
    delikwent
    > na studniówkę nie wejdzie oraz gdy w bagażu alkohol zostanie ujawniony,
    > poniesie konsekwencje statutowe. No i być może nie zda matury bardzo
    lekko,
    > łatwo i przyjemnie, będzie się musiał nauczyć naprawdę rzetelnie.

    Nie popuszczam wodzy fantazji. Po pierwsze jak wnoszący nie będzie uczniem
    danej szkoły, to ze swoim statutem możesz ... . Po drugie jak jestem
    spokojne zwierzę, tak dałbym po łapach dla zasady każdemu, kto próbował by
    mnie przeszukać dla samej zasady - nie ważne, czy to cieć w supermarkecie,
    czy też dyrektor szkoły. Po trzecie wpuścić lub nie wpuścić, to sobie może
    kogoś, w stosunku do kogo ma jurysdykcję. No i jak niby ten samozwańczy
    dowódca straży miałby zrealizować to niewpuszczenie - możesz mi to
    przybliżyć? Bo przypominam Ci, że siły fizycznej ani innych środków
    przymusu użyć mu nie wolno. Rozumiem, że położy się na progu będzie
    krzyczał czerpiąc wzory z Reja. A po czwarte, co do zdania lub nie matury,
    to z tego co wiem, to zależy to głównie od wiedzy abiturienta, a nie od
    zachowania na studniówce. I jesli w jakiejś szkole jest domiennie, to
    jeszcze jeden dowód na to, że w danej szkole nie dzieje się najlepiej.

    > Co powiesz wobec tego na wycieczkę szkolną? A spożywanie alkoholu w
    kinie
    > podczas wyjścia organizowanego przez szkołę - nie ma podstaw prawnych
    _także_
    > do wyciągnięcia konsekwencji przewidzianych w statucie szkoły?

    W wypadku wycieczki pełnoletniemu uczniowi zabronić nie możesz, o ile
    jakieś inne przepisy tego nie zabraniają. W kinie spożywanie alkoholu jest
    zabronione ustawą. A zachowanie, to możesz obniżyć, jeśli się będzie źle
    zachowywał. Co do zasady nie każde spożycie alkoholu musi się skończyć
    zarzyganiem wszystkiego wokół - niektórzy potrafią to robić z kulturą.

    > Czemu list pochwalny lub nagana z kolonii letnich lub obozu wpływa na
    ocenę
    > zachowania ucznia?

    Nie wiem. Zresztą ta ocena z zachowania, to dla mnie zawsze była wielka
    bzdura, ale to inny kram.

    > Na jakiej podstawie prawnej szkoła może podwyższyć uczniowi ocenę
    zachowania
    > za godną naśladowania działalność społeczną, na przykład w harcerstwie,
    albo
    > w PCK - pomaganie staruszkom lub dzieciom specjalnej troski?
    > Wszystko to dzieje się poza szkołą przecież.

    No i co to ma do rzeczy? Ja nie pisałem o obniżaniu zachowania za picie na
    studniówce, tylko o przeszukiwaniu. To są zupełnie dwie inne rzeczy.