  • Data: 2009-09-24 14:49:42
    Temat: Re: przesunięcie wypłaty wynagrodzenia z grudnia na stryczeń
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon pisze:

    > Chcieć zawsze może :-) Pytanie czy jeśli pracodawca się do takiej prośby
    > przychyli to czy złamie prawo albo warunki umowy?

    Pracownik nie może się zrzec prawa do wynagrodzenia. Rozumiałbym to
    szeroko tzn. że nie można powiedzieć "wynagrodzenia się nie zrzekam,
    tylko zapłaćcie mi potem". Byłoby to obejście tej normy prawa pracy i
    byłoby nieważne.
    Pracodawca jest płatnikiem i nie pobierając składki na podatek popełnia
    zapewne jakieś przestępstwo/wykroczenie karno skarbowe. Poza tym
    płacenie wynagrodzenia po terminie wynikającym z prawa pracy stanowi
    wykroczenie p-ko prawom pracownika.
    I pewnie jeszcze parę rzeczy można by wymyślać ...

    --
    @2009 Johnson