  • Date: Tue, 04 Apr 2006 21:35:51 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy drogowe- wpychanie sie miedzy auta.

    Krzysztof wrote:

    > Inaczej mowilbys jakbys mial porysowane auto lub urwane lusterko przez
    > takiego co myslal , ze sie zmiesci.

    W opisywanej sytuacji - jak ty zajeżdżasz motocykliście drogę - sam
    jesteś sobie winien.

    > Ja jezdzac uwazam i mam oczy rowniez "z tylu" , ale nie wszystko zawsze
    > mozna przewidziec - po prostu takiego klient mozna nie zobaczyc. Poruszajac
    > sie w granicy "mojego" pasa nie mam obowiazku wlaczania kierunkowskazu.

    Ale nie masz prawa wymuszać pierwszeństwa. A jak ktoś sobie jedzie
    prosto, a ty mu nagle zajedziesz drogę bo przegapiłeś jakąś dziurę -
    wina jest bezsprzecznie twoja.

    [ciach brednie]

    > PS na motocyklu zrobilem troche kilometrow , jednak moze zdanie jest inne

    Widać za mało i wieki temu.

    > niz Twoje. A zdanie co nie jest "zabronione jest dozwolone" swiadczy
    > dobitnie o Twojej kulturze jazdy - zapomniales ze jest cos takiego jak dobry
    > zwyczaj.

    Jeśli mentalność psa ogrodnika (sam się nie zmieszczę, więc innemu nie
    dam) to dla ciebie dobry zwyczaj, to ja wysiadam.

    > PS2
    > Omijanie samochodow skrecajacych w lewo lub prawo i zajezdzanie im drogi , a

    A u was biją Murzynów.

    > zazwyczaj wyjezdzanie przed linie stop`u uwazam za wybitne bandyctwo na
    > drodze.

    Wyjechanie przed linię zatrzymania na światłach to wg, ciebie bandyctwo?
    Idź się lecz - jak nie wyjadę przed linię samochodów, to potem przy
    ruszaniu mnie zmiażdżą, bo gapią się tylko do przodu i nie mają pojęcia,
    że ktoś obok nich na zielonym rusza.

    > Zrodlo
    >
    > http://www.gimnazjum.pl/karta/prawo/manewry/manewry_
    wyp.html
    > http://www.gimnazjum.pl/karta/prawo/manewry/manewry_
    omij.html

    Żródłem prawa w Polsce są ustawy i stosowne rozporządzenia do tych
    ustaw. A nie amatorskie teksty dla dzieci z gimnazjum.

    Dla twojej informacji: jakbyś znał przepisy wiedziałbyś, że limit 1m
    obowiązuje przy wyprzedzaniu jednośladów - a nie przy wyprzedzaniu
    _przez_ jednoślady.