  • 1. Data: 2005-03-08 17:47:10
    Temat: przeniesienie do rezerwy?
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Witam! Na necie znalazlem cos takiego:
    "Poza tym powodem przeniesienia do rezerwy bez odbycia służby wojskowej jest
    osiągnięcie określonego wieku przez poborowego. Do rezerwy przenoszeni są
    poborowi, którzy nie zostali powołani do zasadniczej służby wojskowej do końca
    roku kalendarzowego, w którym ukończyli 24 rok życia (a zatem nie do 24
    urodzin)."

    W mojej sytuacji to wygladalo tak: jestem z rocznika 1978, w 1999 zaczalem
    studia (odroczenie do 2003), ale po pol roku wylecialem ze studiow. Tak wiec
    odroczenie zostalo automatycznie anulowane. Zaraz po tym zglosilem w urzedzie
    miasta pobyt czasowy za granica od 2000.08.23 do 2002.12.25. Rok 2002 z
    wyliczen jest rokiem kalendarzowym w ktorym ukonczylem 24 rok zycia :). Czy
    sugerujac sie powyzszym zapisem moge udac sie do WKU po ksiazeczke wojskowa z
    wpisem rezerwa? (moja stara ksiazeczke zgubilem a potrzebuje jej). Czy istnieje
    ryzyko ze dostane jeszcze bilet?

    Pozdrawiam
    Telemahos

  • 2. Data: 2005-03-08 18:18:55
    Temat: Re: przeniesienie do rezerwy?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    telemahos wrote:
> [...]
    > udac sie do WKU po ksiazeczke wojskowa z wpisem rezerwa? (moja stara
    > ksiazeczke zgubilem a potrzebuje jej). Czy istnieje ryzyko ze dostane

    poczytaj dalej ustawę.
    Studentów bierze się do 28 roku, a zdaje się, że jeszcze dłużej łapią
    tych, których nie mogli złapać wcześniej bo się migali.
    Tak, że masz zagwarantowane, że wyjdziesz z biletem.
    A zgubienie książeczki zgłosiłeś?
    Ojojoj, panie w WKU będzie niezadowolona.

  • 3. Data: 2005-03-08 19:20:53
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    > Studentów bierze się do 28 roku, a zdaje się, że jeszcze dłużej łapią tych,
    > których nie mogli złapać wcześniej bo się migali.

    ale ja nie jestem studentem, nie migalem sie, mieli 5 dni zeby mnie zlapac :)
    przed koncem roku w ktorym konczylem 24 lata.

    Telemahos

  • 4. Data: 2005-03-08 19:32:41
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "telemahos" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wojskowa z wpisem rezerwa? (moja stara ksiazeczke zgubilem a potrzebuje
    > jej). Czy istnieje ryzyko ze dostane jeszcze bilet?

    jak dla mnie to może się skończyć w sadzie jeśli będziesz uparty i odmówisz
    wziecia biletu (jeśli go wystawią)
    tylko sprawa jest zasadnicza - czy spełniłeś wojskowy obowiązek meldunkowy
    po "powrocie z zagranicy" bo jeśli nie spełniłeś to nie łapiesz się na
    Art.46 1. Ustawy o powszechnym obowiązku.... bo Art 46. 1. 2)d) -
    niespełnienie obowiązku meldunkowego;
    jeśli dojdzie do rozprawy mogą też się powoływac na Art 46. 1. 2)a) że mieli
    za mało czasu na manewry po powrocie Twoim z zagranicy
    czyli ja bym jeszcze poczekał do końca przyszłego roku z kombinowaniem
    książeczki....

    co innego gdybyś został w Polsce po skresleniu z listy studentów; odroczenie
    zgodnie z Art.39.6. traci wazność , ale pamietac trzeba że traci z momentem
    skreślenia z listy studentów ale już obowiązek poinformowania o tym fakcie
    WKU spoczywa na Rektorze a nie na poborowym...

    pozdr;
    ag

  • 5. Data: 2005-03-08 19:39:42
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jak dla mnie to może się skończyć w sadzie jeśli będziesz uparty i
    > odmówisz wziecia biletu (jeśli go wystawią)> ag

    poprawka - oczywiście to Ty musiałbyś założyć tą sprawe żeby walczyć o
    swoje- Oni nie będą się bawili w żadne sądy tylko zawezwą ŻyWych albo
    policjecoby Cię sprowadzili...
    pozdr;
    ag

  • 6. Data: 2005-03-08 19:48:29
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    > swoje- Oni nie będą się bawili w żadne sądy tylko zawezwą ŻyWych albo
    > policjecoby Cię sprowadzili...
    > pozdr;
    > ag

    dzieki za szczegolowa odpowiedz. nie pozostaje mi nic innego jak zyc bez tej
    ksiazeczki dalej :), chociaz zeby sie przemeldowac czy na studia dac papiery to
    chca ta tajemna ksiazeczke....

    telemahos

  • 7. Data: 2005-03-08 20:28:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    telemahos wrote:

> [...]
    >

    > ale ja nie jestem studentem, nie migalem sie, mieli 5 dni zeby mnie
    > zlapac :) przed koncem roku w ktorym konczylem 24 lata.

    Ale byłeś studentem. Nie wiem, czy to ci nie gwarantuje automatycznie
    terminu 28. Po za tym byłeś za granicą. To im wystarczy, żeby ci
    przesunęli termin.
    Ale i tak wszystko zależy od nich. Jak cię nie będą chcieli to
    dostaniesz rezerwę bez kombinacji.