    From: "telemahos" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przeniesienie do rezerwy?
    Date: Tue, 8 Mar 2005 18:47:10 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@gts12-1.rybnet.pl

    Witam! Na necie znalazlem cos takiego:
    "Poza tym powodem przeniesienia do rezerwy bez odbycia służby wojskowej jest
    osiągnięcie określonego wieku przez poborowego. Do rezerwy przenoszeni są
    poborowi, którzy nie zostali powołani do zasadniczej służby wojskowej do końca
    roku kalendarzowego, w którym ukończyli 24 rok życia (a zatem nie do 24
    urodzin)."

    W mojej sytuacji to wygladalo tak: jestem z rocznika 1978, w 1999 zaczalem
    studia (odroczenie do 2003), ale po pol roku wylecialem ze studiow. Tak wiec
    odroczenie zostalo automatycznie anulowane. Zaraz po tym zglosilem w urzedzie
    miasta pobyt czasowy za granica od 2000.08.23 do 2002.12.25. Rok 2002 z
    wyliczen jest rokiem kalendarzowym w ktorym ukonczylem 24 rok zycia :). Czy
    sugerujac sie powyzszym zapisem moge udac sie do WKU po ksiazeczke wojskowa z
    wpisem rezerwa? (moja stara ksiazeczke zgubilem a potrzebuje jej). Czy istnieje
    ryzyko ze dostane jeszcze bilet?

    Pozdrawiam
    Telemahos