  • 11. Data: 2002-10-14 10:27:44
    Temat: Re: przekret sprzedawcy
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.181490e3e9e5f4e09896ff@news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Sprzedawca straszy mnie, ze jesli montazu nie zalatwi ich ekipa, to bede
    > mial problemy z gwarancja. Wszystko wskazuje na to, ze jest to typowa
    > "praktyka monopolistyczna" - ale w znacznie mniejszej skali.
    > Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl. Jak juz zgodzilem sie
    > na ten ich montaz, to cena wzrasta to 400 zl - bo 10 km poza Krakowem.
    >
    > Generalnie chodzi mi o brak instrukcji montazu, czy ktos moze na 100%
    > powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
    > prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.

    brak instrukcji obsługi jest wada fizyczną rzeczy sprzedanej i można ją
    reklamować na podstawie przepisów o rękojmi za wady fizyczne rzeczy
    sprzedanej, jak każdą inną wadę fizyczną,

    pzdr

    marek

  • 12. Data: 2002-10-14 10:38:30
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > brak instrukcji obsługi jest wada fizyczną rzeczy sprzedanej i można ją

    Mi chodzi o instrukcje montazu, a nie obslugi. Jaki sens ma instrukcja
    obslugi w przypadku drzwi ? Przekrec kluczyk, otworz, wejdz, zamknij ?

  • 13. Data: 2002-10-14 16:54:48
    Od: "Marek Horodyski" <h...@a...com.pl>

> [...]
    > powiedziec, ze to co sie dzieje to jeszcze poruszanie sie w granicach
    > prawa, czy jednak moge miec podstawy do oficjalnej drogi przez np.

    Kolega wstawil drzwi Gerdy (wstawial jakis dealer). Jakies 2400. Po pol roku
    zawolal go i pokazuje ze plycina drzwi sie zdeformowala - na wysokosci zamka
    byla szczelina, chociaz zamki pracowaly dobrze. Wymienili plycine. Po dwoch
    miesiacach zawolal ich ponownie - pokazal im sczeline w tym samym miejscu,
    ale wychodzilo na to ze futryna sie odksztalcila. Ugoda zostala zawarta po
    zwrocie 1/3 ceny drzwi. Moze ten sprzedawca nie wie co czyni ?

    Marek Horodyski

  • 14. Data: 2002-10-14 16:58:24
    Od: "Marek Horodyski" <h...@a...com.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Mi chodzi o instrukcje montazu, a nie obslugi. Jaki sens ma instrukcja
    > obslugi w przypadku drzwi ? Przekrec kluczyk, otworz, wejdz, zamknij ?

    A konserwacja ?

    Marek

  • 15. Data: 2002-10-14 20:10:40
    Od: Andrzej Garapich <garapich@WYWAL_TOpalac.pl>

    On Mon, 14 Oct 2002 09:29:59 +0200, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    wrote:

> [...]
    >Jednoczesnie informuje mnie, ze montaz to 350 zl. Jak juz zgodzilem sie
    >na ten ich montaz, to cena wzrasta to 400 zl - bo 10 km poza Krakowem.
    To Cie nacieli. Ja zaplacilem 150 zlotych z transportem. Tez w
    Poradom. Tez poza Krakowem. Dac Ci telefon do motazysty?
    (ten sam gosc, jak robi w Poradom, to cena jest 350, jak prywatnie,
    to bierze 150 zlotych i sie jeszcze klania w pas).

    Generalnie uwazam, ze montaz drzwi antywlamaniowych nalezy
    zlecic komus, kto juz to robil. Szkoda czasu na czytanie instrukcji
    i uczenie sie na sobie samym. Wole wydac te 150 niz sie meczyc
    pol dnia i uzerac kimkolwiek :-)

    Generalnie bylem zachwycony obsluga w Poradom w Krakowie.
    Namowilem chyba z czterech znajomych na ta firme, a
    rabaty mi dali wieksze niz ktokolwiek inny.
    Serio. To, o czym pisze Krzysztof to dal mnie nowosc (

    pozdrawiam serdecznie,

    Andrzej Garapich
    garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 16. Data: 2002-10-15 06:39:00
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > Mi chodzi o instrukcje montazu, a nie obslugi. Jaki sens ma instrukcja
    > obslugi w przypadku drzwi ? Przekrec kluczyk, otworz, wejdz, zamknij ?

> [...]

    brak instrukcji montażu również jest wada fizyczną.

    pzdr

    marek

  • 17. Data: 2002-10-16 10:47:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2002, Marek Horodyski wrote:

> [...]
    >+ > obslugi w przypadku drzwi ? Przekrec kluczyk, otworz, wejdz, zamknij ?

    Dobrze gada, moja pierwsza myśl kiedy przeczytałem post Jarka J :)
    [...]
    >+ A konserwacja ?

    Masz instrukcję konserwacji samochodu ?
    IM*H*O czym innym jest czyszczenie itp. (tu i ówdzie również
    nazywane "konserwacją", przyznaję) a czym innym ponapuszczanie
    środków przeciwkorozyjnych...

    Pozdrowienia, Gotfryd