  • 1. Data: 2004-01-01 19:58:41
    Temat: przejecie wlasnosci
    Od: "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl>

    u mojej znajomej, ktora prowadzi parking strzezony, zostal zaparkowany
    samochod X. okres parkowania ustalono na jeden miesiac za sume Y. po
    miesiacu wlasciciel auta sie nie zglosil i sluch o nim zaginal. minely trzy
    lata, suma za parkowanie przekroczyla wartosc samochodu. jak mozna nabyc
    prawa do tego auta? czy mozna sprzedac samochod aby odzyskac srodki?
    prosze o pomoc, moze gdzies wystarczy to zglosic.
    lokalizacja: warszawa

    bardzo dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-01 20:55:55
    Temat: Re: przejecie wlasnosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl> napisał w wiadomości

    Praktycznie, to bym powiadomił Policję. Policja być może znajdzie
    właściciela albo jego spadkobierców. Tak, czy inaczej proponował bym to
    jako pierwszy krok. Najłatwiejsze rozwiązanie problemu. Być może ten
    samochód jest kradziony, albo właściciel zmarł, a obecni prawowici
    właściciele nie wiedzą, gdzie się znajduje samochód.

    Teoretycznie należało by postąpić zgodnie z art. 844§2 kc, a zatem wezwać
    właściciela do odebrania przedmiotu przechowania. Tak więc najpierw
    należało by ustalić właściciela rzeczy, czyli napisać wniosek o udzielenie
    takiej informacji do właściwego dla tablic rejestracyjnych Wydziału
    Komunikacji, a potem wysłać pismo do właściciela. Jeśli się nie zgłosi w
    wyznaczonym terminie, to taką rzecz należało by przekazać do depozytu
    sądowego, obciążając równocześnie roszczeniem o zapłatę za przechowanie.
    Ale koszt tego depozytu i tak do czasu odebrania rzeczy poniesie
    właściciel parkingu, a i sąd być może rzecz odda mu w dozór, więc i tak
    będzie sprawa patowa.

    Ja w każdym razie nie znam sposobu na nabycie tego pojazdu automatycznie,
    dajmy na to na zasadzie zasiedzenia.

  • 3. Data: 2004-01-01 22:41:05
    Od: <l...@p...fm>

    > lata, suma za parkowanie przekroczyla wartosc samochodu. jak mozna nabyc
    > prawa do tego auta? czy mozna sprzedac samochod aby odzyskac srodki?

    Samochodu sprzedac nie mozesz bo nie stanowi Twojej wlasnosci. O zasiedzeniu
    nie ma mowy ze wzgledu na brak dobrej wiary.
    Nalezy wniesc pozew o zaplate wynagrodzenia za przechowanie auta. Skoro
    niewiadomo gdzie przebywa pozwany to zlozyc wniosek o ustanowienie kuratora
    dla nieznanego z miejsca pobytu. Po uzyskaniu wyroku wniesc o egzekucje i
    skierowac ja do samochodu. Zaspokoic sie z ceny uzyskanej na licytacji lub
    przejac auto na wlasnosc (jasli nie bedzie chetnego do nabycia auta na
    licytacji).

    Dan.

  • 4. Data: 2004-01-02 01:27:42
    Od: "Rafał Kacprzyński" <r...@h...art.pl>

    Użytkownik <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > skierowac ja do samochodu. Zaspokoic sie z ceny uzyskanej na licytacji lub
    > przejac auto na wlasnosc (jasli nie bedzie chetnego do nabycia auta na

    okej, mozesz jeszcze podpowiedziec gdzie ten pozew wniesc?

  • 5. Data: 2004-01-02 06:53:12
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    > okej, mozesz jeszcze podpowiedziec gdzie ten pozew wniesc?

    Standardowo sie pozwy do sadu wnosi...

  • 6. Data: 2004-01-02 08:43:05
    Od: <l...@p...fm>

    > okej, mozesz jeszcze podpowiedziec gdzie ten pozew wniesc?

    Skorzystac z wlasciwosci przemiennej i wniesc pozew do sadu wg miejsca
    wykonania zobowiazania, czyli sadu miejsca polozenia parkingu. Do wydzialu
    cywilnego. Jesli zadanie nie przekroczy 30 tys zl to sad rejonowy, jesli
    przekroczy to do sadu okregowego.

    Dan.

  • 7. Data: 2004-01-03 22:55:22
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Czyzby ktos wynalazl sposob na pozbywanier sie tanim kosztem zlomu ?

    Marcin