    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedruki z prasy
    Date: Mon, 7 Apr 2008 09:04:17 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 07 Apr 2008 10:59:46 +0200, jerry napisał(a):

    > chciałbym na mojej stronie (a własciwie pewnego urzędu) umieścić kopię
    > artykułu umieszczonego na stronie innej jednostki samorządowej. Artykuł
    > to sprawozdanie z imprezy sportowej.

    Odpowiem cytatem:

    Art. 25. prawa autorskiego:

    1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i
    telewizji:
    1) już rozpowszechnione:
    a) sprawozdania o aktualnych wydarzeniach,
    b) aktualne artykuły na tematy polityczne, gospodarcze lub religijne,
    chyba że zostało wyraźnie zastrzeżone, że ich dalsze rozpowszechnianie
    jest zabronione,
    c) aktualne wypowiedzi i fotografie reporterskie,
    2) krótkie wyciągi ze sprawozdań i artykułów, o których mowa w pkt 1
    lit. a i b;

    (...)

    2. Za korzystanie z utworów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. b i c,
    twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia.

    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do publicznego udostępniania
    utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i
    czasie przez siebie wybranym, z tym że jeżeli wypłata wynagrodzenia, o
    którym mowa w ust. 2, nie nastąpiła na podstawie umowy z uprawnionym,
    wynagrodzenie jest wypłacane za pośrednictwem właściwej organizacji
    zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi.

    Jeśli zatem relacja jest aktualna (ust. 1 pkt 1 lit a) to możesz
    rozpowszechnić i to bezpłatnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==