  • 1. Data: 2002-01-11 21:16:20
    Temat: przedawnienie podatku od odsetek [banki & prawo]
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Lokaty 10 letnie tzw "antybelkowe" jak ktoś się uprze i przez 9 lat nic nie
    wyjmie mają być nieopodatkowane. Przypuśćmy, że po 9 latach wyjmę
    przykładowe 10 zł /umowa na to pozwala, Belka nie pozwala ;-/ - bank mi za
    karę potraci podatek od odsetek, które obliczał od 1.3.2002 roku. ZA
    DZIEWIĘĆ LAT WSTECZ.
    Tak ma to działać dla obu typów lokat długoterminowych - i tych z
    przekazywaniem odsetek na inne konto co jakis czas, i tych z kapitalizacją.
    Suma doliczonych co pewien czas odsetek musi być pamietana na wypadek gdyby
    klient cokolwiek wyjął z tej lokaty, a jak wyjmie to wtedy PODATEK !

    Pytanie - czy nie ma jakiegoś przedawnienia przy płacenia podatku?
    Jeśli chodzi o o podatek z rozliczanych co roku PITów, to pamietam, że mam
    mam trzymać dokumenty jeszcze 5 lat na wypadek gdyby US chciał mnie
    sprawdzić - czyżby z podatkiem ryczałtowym potrącanym przez bank było
    inaczej ?
    *** blad ***

  • 2. Data: 2002-01-11 22:12:50
    Temat: Re: przedawnienie podatku od odsetek [banki & prawo]
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

> [...]
    > przykładowe 10 zł /umowa na to pozwala, Belka nie pozwala ;-/ - bank mi za
    > karę potraci podatek od odsetek, które obliczał od 1.3.2002 roku. ZA

    podatek jest roszczeniem wobec budzetu - to nie podlega takim samym prawom
    jak rozliczenie miedzy kontrahentami zwyklymi
    tym niemniej rowniez wystepuje okres przedawnienia
    jest proble tylko takiej natury, ze: __prawdopodobnie__ bank naliczy te
    odsetki bez uwzglednienia przedawnienia - i trzeba bedzie sadzic sie z
    bankiem ! o naprawienie bledu
    problem jest bowiem taki, ze mimo istnienia przedawnienia - NIE ma zakazu
    jego nie-uwzgledniania, wiec banki nadgorliwie beda zapewne naliczac te
    odsetki - aby nie popadac w konfilkt z np US
    __niestety__ wyroki sadowe beda zapewne wobec powyzszego kompromisem -
    polegajacym na tym, ze:
    - klient uzyska zwrot przedawnionych odsetek
    ale
    - klient zaplaci koszty sadowe
    I to jest w sumie pat :-))))))))
    ps
    Czlowieku !!!! czym Ty sie w sumie przejmujesz ? za 10 lat - ta forsa
    starczy Ci na niewielka uczte :-))
    polecam wątek o bonie premiowym :-)) a 500 zl lub jak kto woli a 5 gr :-))

  • 3. Data: 2002-01-11 22:18:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krab"
    > Czlowieku !!!! czym Ty sie w sumie przejmujesz ? za 10 lat - ta forsa
    > starczy Ci na niewielka uczte :-))

    ja to wiem, ale zabieram sie za oprogramowanie tego opodatkowania ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-12 09:04:44
    Od: "Romek" <j...@o...pl>

    Myślę, że nie będzie przedawnienia bo roszczenie podatkowe zaistnieje w dniu
    wypłaty tych 10 zeta czyli przedawnienie będzie się liczyć od tego dnia ale
    to moje skromne zdanie.

  • 5. Data: 2002-01-13 09:39:04
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Romek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Myślę, że nie będzie przedawnienia bo roszczenie podatkowe zaistnieje w dniu
    > wypłaty tych 10 zeta czyli przedawnienie będzie się liczyć od tego dnia ale
    > to moje skromne zdanie.

    Też mi się tak pomyślało.
    A z odsetkami - o ile się dobrze orientuję - jest tak, że opodatkowanie dotyczy
    kwoty zgromadzonej na lokacie w dniu wejściu w życie nowelizacji ustawy pdof. W
    przypadku lokat rentierskich (wypłacane/przelewane na oddzielne konto, czyli po
    prostu udostepniane) nie będą opodatkowane. Dopiero odsetki od tych odsetek.
    Natomiast w przypoadku uszczknięcia kapitału lokaty zgromadzonego w dniu wejście w
    życie zmian w ustawie pdof spowoduje opodatkowanie odsetek. Pojawiały się jeszcze i
    takie interpretacje (choć to były tylko interpretacje - rzeczywistość może być
    inna), że opodatkowana będzie tylko część odsetek, proporcjonalna do kwoty kapitału
    wyjętego z lokaty.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2002-01-14 09:16:32
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Romek"
    > Myślę, że nie będzie przedawnienia bo roszczenie podatkowe zaistnieje w
    dniu
    > wypłaty tych 10 zeta czyli przedawnienie będzie się liczyć od tego dnia
    ale

    chyba jednak tak - inni tez tak twierdza
    dzieki
    *** blad ***