  • Data: 2002-01-13 09:39:04
    Temat: Re: przedawnienie podatku od odsetek [banki & prawo]
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Romek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:a1ou5v$246$1@news.onet.pl...
    > Myślę, że nie będzie przedawnienia bo roszczenie podatkowe zaistnieje w dniu
    > wypłaty tych 10 zeta czyli przedawnienie będzie się liczyć od tego dnia ale
    > to moje skromne zdanie.

    Też mi się tak pomyślało.
    A z odsetkami - o ile się dobrze orientuję - jest tak, że opodatkowanie dotyczy
    kwoty zgromadzonej na lokacie w dniu wejściu w życie nowelizacji ustawy pdof. W
    przypadku lokat rentierskich (wypłacane/przelewane na oddzielne konto, czyli po
    prostu udostepniane) nie będą opodatkowane. Dopiero odsetki od tych odsetek.
    Natomiast w przypoadku uszczknięcia kapitału lokaty zgromadzonego w dniu wejście w
    życie zmian w ustawie pdof spowoduje opodatkowanie odsetek. Pojawiały się jeszcze i
    takie interpretacje (choć to były tylko interpretacje - rzeczywistość może być
    inna), że opodatkowana będzie tylko część odsetek, proporcjonalna do kwoty kapitału
    wyjętego z lokaty.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl