  • 1. Data: 2011-03-19 14:09:41
    Temat: przedawnienie?
    Od: "Jendrek" <J...@g...com>

    Powiedzcie mi jak dlugo powinienem trzymac dowod wplaty za Canal + ?
    Upomnieli sie po 13 latach ze jestem im winien cos kolo 2k. Rece mi opadly
    (i nie tylko). Panienka z firmy windykacyjnej powiedziala mi ze nie ma
    zadnego przedawnienia. Pzdr. Andrzej

  • 2. Data: 2011-03-19 14:14:07
    Temat: Re: przedawnienie?
    Od: Regand <r...@w...pl>

> [...]
    > Upomnieli sie po 13 latach ze jestem im winien cos kolo 2k. Rece mi opadly
    > (i nie tylko). Panienka z firmy windykacyjnej powiedziala mi ze nie ma

    Jak bys kupil ten dlug za 20 zl to tez bys kity wciskal by wyciagnac od
    frajera tyle ile sie da :)

    Sprawa przedawniona :)

  • 3. Data: 2011-03-19 14:26:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jendrek" <J...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > opadly (i nie tylko). Panienka z firmy windykacyjnej powiedziala mi ze
    > nie ma zadnego przedawnienia. Pzdr. Andrzej

    Przede wszystkim podstawowa zasada, to nie rozmawiać z firmami
    windykacyjnymi, o ile nie jesteś absolutnie pewien, że jesteś coś winien.
    Twój kontakt zostaje odnotowany i będą naciskać. Brak reakcji powoduje, ze
    po kilku próbach dają sobie spokój, bo widzą, ze klient ma ich w odwłoku.
    Roszczenie sie dawno przedawniło. Mozesz co najwyżej napisać pismo do
    CANAL+ z pytaniem, na jakiej zasadzie przekazali Twoje dane osobowe do
    obcej firmy i czy to na pewno oni. Napisz w piśmie, że w wypadku braku
    odpowiedzi powiadomisz organa ścigania o usiłowaniu oszustwa. Wg mojego
    planu powinno to zadziałać tak, że CANAL+ nie bedzie się chciał babrać w
    chodzenie i wyjaśnianie tego na Policji, więc wycofają zlecenie z
    windykacji. No bo oczywiście bez względu na meritum sparwy, to się to po
    prostu przedawniło. Dojście teraz, czy faktycznie im czegoś nie zapłaciłeś,
    czy mają bajzel w księgowości jest moim zdaniem niemożliwe.

  • 4. Data: 2011-03-19 17:06:34
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 19-03-2011 15:09, Jendrek pisze:
> [...]
    > Upomnieli sie po 13 latach ze jestem im winien cos kolo 2k. Rece mi opadly
    > (i nie tylko). Panienka z firmy windykacyjnej powiedziala mi ze nie ma

    Ze im sie chce dzwonic z windykacja naleznosci sprzed 13 lat. Nawet ZUS
    mozna po takim okresie spokojnie olac.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-19 20:10:01
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

> [...]
    >się to po prostu przedawniło. Dojście teraz, czy faktycznie im czegoś nie
    >zapłaciłeś, czy mają bajzel w księgowości jest moim zdaniem niemożliwe.

    Pewne jest, że ktoś mu szkodzi, że robi to celowo, że on jest celem, a nie
    żaden dług.
    I to powinien wziąść pod uwagę pszy dalszym postepowaniu.

  • 6. Data: 2011-03-21 11:26:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 18:06:34 +0100, elephanto napisał(a):

    > Ze im sie chce dzwonic z windykacja naleznosci sprzed 13 lat. Nawet ZUS
    > mozna po takim okresie spokojnie olac.

    Liczą, że popełni jakiś błąd, który można będzie potraktować jako uznanie
    długu?

  • 7. Data: 2011-03-21 11:42:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 12:26, jureq pisze:

    > Liczą, że popełni jakiś błąd, który można będzie potraktować jako uznanie
    > długu?

    Po upłynięciu przedawnienia można sobie uznawać do woli. Trzeba tylko
    uważać, aby nie zobowiązywać się do spłaty.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-03-21 15:50:11
    Od: " ąćę" <j...@g...pl>

    Albo 3 lata (jako świadczenie okresowe, lub z prawa telekomunikacyjnego - SN)
    albo 2 lata (art. 554 kc).

    Ale to Ty jako dłużnik musisz ten zarzut przedawnienia podnieść (na piśmie
    dla celów dowodowych).

    -----