  • Data: 2012-12-17 22:01:02
    Temat: Re: przechodzenie na czerwonym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kanumi$26t$1@node2.news.atman.pl...

    > Niewystarczająco daleko, to ty przecież pisałeś że przed nożownikiem
    > atakującym z zaskoczenia nie ma skutecznej obrony. Tak będzie i tutaj.
    > Na wyjęcie ostrza zareagujesz, na wychylenie ciała nie, więc w chwili
    > kiedy będziecie się mijali przechyli ciało na lewo na co nie zareagujesz
    > i wyjmie ostrze prawą na co też nie zareagujesz bo nie widzisz jego
    > prawej ręki i prawego boku. Lewą ręką złapie cię za kark czy szyje
    > a prawą wbije ci ostrze w twarz lub w nerki jeśli nie masz kolczugi.

    Nie mam konia pod ręką, by przetrenować. Ja swój pogląd gdzieś tam
    wyczytałem. To, co piszesz ma sporo sensu, choć wydaje mi się, że mimo
    wszystko wolałbym Cię mijać z Twojej lewej strony. To prawda, ze pisałem,
    że przed atakiem z nienacka nożem nie można się obronić w praktyce inaczej,
    niż zachowując dystans. No ale pochodną tego jest właśnie trzymanie się jak
    najdalej od noża. Uważam, że nie masz racji, ze nie zareaguję na pochylenie
    sie nagle w siodle nadjeżdżającego z przeciwka.

    > Jeśli chce zaatakować to dosięgnie, zawsze, jedyna skuteczna obrona
    > to reakcja na atak, jeśli nie widzisz wyjętego ostrza to nie widzisz
    > ataku i nie zareagujesz.

    Nie zgadzam sie z Tobą. Nikt nie powiedział, że mijając się bedziemy
    ocierali się kolanami. A jak zachowamy tak z metr dystansu, to ani na lewą
    ani na prawą strone z krótkim nożem nie sięgniesz, natomiast na prawą
    mieczem czy szablą możesz sięgnąć.