    From: "Marg" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prywatnosc...? :(((
    Date: Sat, 31 May 2003 15:06:23 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:btimq-ah9.ln1@ziutka.router...
    > In article <bba2co$gp3$1@SunSITE.icm.edu.pl>, Marg wrote:
    > Możesz mni powiedzieć co robię w poniższym nie tak skoro 50x dłuższym
    > kluczem kodowanie idzie mi z prędkością ca 3MB/s? (PIII/1GHz).

    Możesz mieć rację - przy maks. wykorzystaniu procesora i obecnym
    wspomaganiom operacji zmiennoprzecinkowych taka operacja może być realna.

    > Well, bywa że tuneluje po ssh cały mój ruch włączając w to www i jeszcze
    > mi się nie zdarzyło aby nie nadążył za linią, a wolnej nie mam.

    Dobra przyznaję się - trochę podpuszczałem :)
    Obecnie w sprzedaży są nawet routery szyfrujące jak leci 3DESem z ESP z 12
    Mbps

    > No jak ktoś chce sobie oglądać swoje prywatne zdjęcia w kolekcji priceless
    > np. to jasne, niech trzyma je niezaszyfrowane na dysku i niech przesyła
    > otwartym tekstem :)

    No właśnie dla przeciętnego hakera takie zdjęcia są po przejściu przez
    firewall są raczej nierealnym kąskiem. Chodzi o samą komunikację do
    routera - a tą można zabezpieczyć inaczej, niż kosztem tunelowania całego
    ruchu i zmniejszeniu wydajności sprzętu, nie wspominając o konfiguracji SSL
    pod winXP np.

    > Pewnie tak, jak się ma zaufanego administratora :)
    Jakiś dziwny ten administrator, który wstawia HUBy w sieci, w której nie ma
    moinitoringu nad userami. Huby się już praktycznie montuje tylko w dużych
    firmach i szkołach, gdzie ryzyko przechwytywania ruchu pomiędzy userami jest
    znikome, no i w słabo zabezp. sieciach domowych. Będąc administratorem sieci
    osiedlowej nie zainstalowałbym HUBa, gdzie każdy user, zamknięty bezpiecznie
    w domku może sniffować praktycznie cały ruch w obrębie swojego segmentu.