    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proszę poradzcie
    Date: Thu, 16 Oct 2003 12:10:59 +0200

    Użytkownik "aip~koyot" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:bmlb3b$sq7$1@inews.gazeta.pl...

    > Zawsze mozesz rozwiazac umowe z pracodawca ale nie pisz z "winy" tylko
    > przyczyn pracodawcy.A co do reszty jezeli masz ochote to zawolaj mnie po
    18
    > na gg to ci pomoge.Pozdrawiam.

    Jeżeli , drogi kolego, już się czepiamy słówek, to warto by sprawdzić, aby
    samemu nie walić błedami, bo robimy sobie lekki obciach. Co to znaczy "z
    przyczyn pracodawcy"??? Przecież to nawet nie jest po polsku - nic to nie
    znaczy. Powinno być : z przyczyn leżących po stronie pracodawcy, jeżeli już.
    Ale to także nie jest poprawne. Kodeks co prawda nie posługuje się tym
    wprost, ale per analogiam z art. 52 par. Kp, gdzie mowa o "winie"
    pracownika, należy przyjąć, że odwrotna sytuacja przewiduje "winę"
    pracodawcy. A tak już dokładniej, to pracownik może rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia w przypadku ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika (art. 55.2 kp) , do których na pewno należy przestrzeganie
    ustawowego wymiaru czasu pracy i wypłacanie za nią naleznego wynagrodzenia.
    Oczywisćie należy sprawdzić, czy przypadkiem nie jest się wśród osób, którym
    np. nie należą się nadgodziny.

    Depi.