  • 11. Data: 2005-09-29 19:14:56
    Temat: Re: prosze o pomoc w sprawie remontu mieszkania ;(((
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Alek napisał(a):

    > Nie napisała, że jest chora. Podżegasz do przestępstwa?

    Tak.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 12. Data: 2005-09-29 19:15:56
    Od: "nicolla" <n...@o...pl>

    dziekuje za udostepnienie artykulow..nie moge wziasc urlopu to sa az 3 dni
    tego remontu..nie wiem jak to jest ze spoldzielniami do czego spoldzielnia ma
    prawo a do czego nie...ale dziekuje...tylko nadal sie boje ze mi zamki gosciu
    wywazy ;(

  • 13. Data: 2005-09-29 19:29:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "nicolla" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    spoldzielnia ma
    > prawo a do czego nie...ale dziekuje...tylko nadal sie boje ze mi zamki

    Z jednej strony masz obowiązek umożliwić dostęp do instalacji, zwłaszcza
    że jest to remont planowany. Z drugiej ani spółdzielnia ani brygada
    remontowa nie ma prawa wejść do twojego mieszkania siłą. Chyba powinnaś
    się z nimi skontaktować i jakoś umówić.

  • 14. Data: 2005-09-29 19:52:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Alek wrote:

> [...]
    > że jest to remont planowany. Z drugiej ani spółdzielnia ani brygada
    > remontowa nie ma prawa wejść do twojego mieszkania siłą. Chyba powinnaś

    Problem w tym, że to nie jest jej mieszkanie, tylko mieszkanie
    spółdzielni ;)

    Niestety - trzeba się dostosować do większości. W końcu trudno, żeby
    ekipa remontowa dostosowywała się do jednej osoby.

    Okres prac do października obejmuje pewnie cały budynek - a nie da się
    wymieniać pionów po kawałku.

    Takie są rozkosze mieszkania w blokach, więc ja mieszkanie spylam i
    przenoszę się do domku pod Warszawą.

    Jeśli chodzi o możliwość wejścia siłą, to poszukałbym w przepisach
    związanych ze spółdzielniami - nie dam głowy, czy tam czegoś nie będzie.

    Bo np. w regulaminie mojej spółdzielni nie ma nic o uprawnieniu do
    wejścia siłą, ale za to jest obowiązek wpuszczenia ekip
    remontowych/komisji spółdzielni.

    "Mówiły jaskółki, że niedobre są spółki" ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 15. Data: 2005-10-01 16:37:14
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    scream napisał(a):

    > Nie mogą.

    W ustawie o ochronie praw lokatorow przeczytac mozemy:

    Art. 10.
    1. W razie awarii wywołującej szkodę lub zagrażającej bezpośrednio
    powstaniem szkody lokator jest obowiązany niezwłocznie udostępnić lokal
    w celu jej usunięcia. Jeżeli lokator jest nieobecny lub odmawia
    udostępnienia lokalu, właściciel ma prawo wejść do lokalu w obecności
    funkcjonariusza Policji lub straży gminnej (miejskiej), a gdy wymaga to
    pomocy straży pożarnej - także przy jej udziale.
    2. Jeżeli otwarcie lokalu nastąpiło pod nieobecność lokatora lub
    pełnoletniej osoby stale z nim zamieszkującej, właściciel jest
    obowiązany zabezpieczyć lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu
    przybycia lokatora; z czynności tych sporządza się protokół.
    3. Po wcześniejszym ustaleniu terminu lokator powinien także udostępnić
    właścicielowi lokal w celu dokonania:
    1) okresowego, a w szczególnie uzasadnionych wypadkach również
    doraźnego, przeglądu stanu i wyposażenia technicznego lokalu oraz
    ustalenia zakresu niezbędnych prac i ich wykonania,
    2) zastępczego wykonania przez właściciela prac obciążających lokatora.
    4. Jeżeli rodzaj koniecznej naprawy tego wymaga, lokator jest obowiązany
    opróżnić lokal i przenieść się na koszt właściciela do lokalu
    zamiennego, jednak na czas nie dłuższy niż rok. Po upływie tego terminu
    właściciel jest obowiązany udostępnić lokatorowi w ramach istniejącego
    stosunku prawnego naprawiony lokal. Czynsz za lokal zamienny, bez
    względu na jego wyposażenie techniczne, nie może być wyższy niż czynsz
    za lokal dotychczasowy.

    Jacek