  • 1. Data: 2005-09-29 16:15:46
    Temat: prosze o pomoc w sprawie remontu mieszkania ;(((
    Od: "nicolla" <n...@o...pl>

    Bardzo pilne prosze o pomoc,

    wymajmuje mieszkanie spodzielcze i trwaja obecnie prace remontowe odn wymiany
    instalacji wodnej, nie moge sie zwolnic z pracy i mowilam ekipie juz od
    miesiaca ze moga zrobic remont jak bedzie inna osoba w domu tzn za ok w
    polowie pazdziernika, remont ma trwac 3 cale dni, a ja pracuje i nie dostane
    wolnego.

    Teraz dzwonil do nie pan od remontu i straszyl nie ze przyjda w poniedzialek i
    wylamia mi zamki i ze oni juz skonczyli prace ze beda placic jakas kare itp...

    a na kartce na klatce jest wyrazny napis: prace remontowe poczatek sierpien
    2005 zakonczenie pazdziernik 2005"

    czy maja prawo wejsc mi i wylamac zamki skoro mieszkanie jest spoldzielcze? i
    straszyl mnie tez ze ja bede ponosila jakies dodatkowe koszta...prosze o
    opiniei pomoc oraz w miare rozsadna odpowiedz na moje pytania z gory
    dziekuje.. ;(

  • 2. Data: 2005-09-29 16:45:03
    Temat: Re: prosze o pomoc w sprawie remontu mieszkania ;(((
    Od: scream <n...@p...pl>

    nicolla napisał(a):
    > czy maja prawo wejsc mi i wylamac zamki skoro mieszkanie jest spoldzielcze?

    Nie mogą.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-09-29 16:46:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    scream napisał(a):
    > Nie mogą.

    Uzupełniając. Może poproś kogoś znajomego, aby był w tym czasie w domu i
    po prostu ułatw im robotę? Jeśli jeszcze będą Cię straszyć, to idź na
    policję i zgłoś, że ktoś grozi Ci włamaniem do mieszkania.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-09-29 16:48:23
    Od: "nicolla" <n...@o...pl>

    > Nie mogą.

    a mozesz mi podac gdzie moge znalesc jakis przepis regulujacy to albo pod
    jakim haslem szukac w google bo szukalam o spoldzielniach mieszkaniowych i nic
    nie ma a wydaje mi sie ze facet mnie po prostu szantazuje...(ten od remontu) ;(

  • 5. Data: 2005-09-29 16:50:50
    Od: "nicolla" <n...@o...pl>

    > Uzupełniając. Może poproś kogoś znajomego, aby był w tym czasie w domu i
    > po prostu ułatw im robotę? Jeśli jeszcze będą Cię straszyć, to idź na
    > policję i zgłoś, że ktoś grozi Ci włamaniem do mieszkania.

    mozna tak?
    nie da rady znajomi pracuja a ktos kto moze przypilnowac bedzie dopiero w
    polowie pazdziernika ;( tez juz wolalabym miec ten remont za soba..

  • 6. Data: 2005-09-29 18:34:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    nicolla napisał(a):
    > a mozesz mi podac gdzie moge znalesc jakis przepis regulujacy to

    Oczywiście. Nawet kilka. Z kodeksu karnego:

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej
    szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym
    uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w
    celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub
    znoszenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 193. Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu,
    pomieszczenia albo ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby
    uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Art. 288. § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do
    użytku, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego

    A na upartego także:

    Art. 282. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, przemocą, groźbą
    zamachu na życie lub zdrowie albo gwałtownego zamachu na mienie,
    doprowadza inną osobę do rozporządzenia mieniem własnym lub cudzym albo
    do zaprzestania działalności gospodarczej, podlega karze pozbawienia
    wolności od roku do lat 10.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-09-29 18:35:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    nicolla napisał(a):
    > nie da rady znajomi pracuja a ktos kto moze przypilnowac bedzie dopiero w
    > polowie pazdziernika ;( tez juz wolalabym miec ten remont za soba..

    To idź na zwolnienie, albo weź sobie dzień urlopu na żądanie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-09-29 18:38:19
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "nicolla" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > spoldzielcze?

    > a mozesz mi podac gdzie moge znalesc jakis przepis regulujacy

    Kodeks karny Art. 193.

  • 9. Data: 2005-09-29 18:40:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > To idź na zwolnienie

    Nie napisała, że jest chora. Podżegasz do przestępstwa?

  • 10. Data: 2005-09-29 18:45:29
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    nicolla napisał(a):

> [...]
    > nie ma a wydaje mi sie ze facet mnie po prostu szantazuje...(ten od remontu) ;(

    Nie ma przepisów tego typu mówiących co można ... są takie,
    które mówią czego nie można :)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum