    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosze o pomoc (rozwód)
    Date: Fri, 30 Jan 2004 14:34:11 +0100

    Kalina wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ataku???? Zapewniam, że nie było to moim zamiarem.

    OK.

    > Coś mi mówi, że mąż Ani będzie je prał niezależnie od jej postawy.

    I tu jest "pies pogrzebany".

    Maz Ani ma kilka mozliwosci, Ania tez.

    Zalozmy ze Ania zaczyna od takiej mzliwosci, ze proponuje mezowi
    iz wystepuje o rozwod bez orzekania o winie, lecz GDYBY ten zaczal
    jakies brudy, to zmiein zadanie pozwu na rozwod z jego wylacznej winy.

    Maz ma wtedu mozliwosc "praina brudow", lecz zna tez koszty.
    BEDZIE mogl co prawda "ugrac" wine obopolna ale wtedy i jego "brudy"
    moga byc "poddane praniu". Jesli w istocie jest winny i to bardziej,
    jest glupia strategiaz jego strony wszczynaine boju..

    Jesli Ania "z grubej rury" zazada orzeczeina wylacznej winy meza,
    nie bedzie mial NIC DO STRACENIA.

    > Fakt. Pewne rzeczy trudno sobie wyobrazić. Co do żony kolegi - brak słów.

    > kocha
    >
    > Nie wynika to z tego co napisała Ania, a ja opierałam się na jej relacji.
    > W końcu chodzi o konkretną sytuację, a porada jest raczej ogólna, bo i
    > informacje skąpe.

    Rozwod jest mozliwy wlasciwie z jednego powodu:

    Calkowity i zupelnyrozklad pozycia malzenskiego,
    pod warunkiem ze nie ucierpi na tym dobro maloletnich dzieci.

    COKOLWIEK dzis Ania pisze nie znaczy, ze na sali sadowej ine dowie sie,
    ze maz myslal, ze w ten sposob ja odzyska wzbudzajac jej zazdrosc..

    Wiem ze sad jest od oceny dowodow.. ale..w sprawch rodzinnych takie dowody
    to zwykle zeznaina swiadkow, a jest takie porzekadlo:

    Lze jak swiadek..

    > To będzie zależało od sędziego i dowodów. Nie wypowiadam się
    > kategorycznie, bo nie mam podstaw.

    Dowodem sa zwykle zeznania swiadkow... roooozne cuda moga sie zdarzyc.

> [...]
    > po
    > rozwodzie mogła z pogardą na twarzy odwrócić się do "byłego" plecami i
    > zacząć żyć. Bez jego " pomocy". Ale w obecnej chwili (studiuje, nie
    > pracuje) nie może sobie na to pozwolić. Zresztą mam wrażenie, że ta pomoc
    > nie będzie potrzebna długo. Właściwie to forma zabezpieczenia. Co do
    > konkubinatu - zdecydowanie nie. Ja nie radzę jak oskubać byłego męża, ale
    > jak korzystać ze swoich praw w przypadku, gdy tego potrzebujemy. Gdyby Pan
    > był w takiej sytuacji jak Ania też radziłabym Panu jw.

    Jak pisalem jest to wlasciwie niena temat grupy i ja ie posadzam Pania o zle
    intencje. Glowna mysla bylo:

    Zla ugoda moze byc lepsza od dobrej wygranej..

    Tak zupelnie przy okazji tylko zwrocilem uwage, ze ustawienie sie na pozycji
    czlowieka, ktory ma "korzysc" z tego ze sobie nie poradzi to nienajlepszy
    pomysl.

    > Oczywiście zakładamy, że nie będzie aż tak źle. Niemniej jednak Ania w tej
    > chwili jest w słabej kondycji psychofizycznej.

    WLasnie dlatego moja propozycja do negocjacji.

    Rozwod bez orzekania o winie, alimenty na studjujaca zone i na dziecko
    spokojny rozwod bez brudow...kontakty z dzieckiem, dobra atmosfera podczas
    wizyt... same korzysci....
    Lub "pranie brudow" i wniosek o orzeczenie wylacznej winy meza,
    alimenty na byla zone (z mozliwoscia do konca zycia), alimenty na dziecko,

    No i Pani Ania dodaje ze wie, ze to byloby DLA DZIECKA gorsze, gdyby rodzice
    tak sie
    przed sadem obsmarowali ze nie mogliby na siebie patrzec...

    Ale wybor nalezy do meza...

    Boguslaw