  • 1. Data: 2005-05-12 13:19:05
    Temat: prośba o opinie
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    Witam,

    Może ktoś z grupowiczów spotkał się z podobnym problemem,
    lub jest w stanie ocenic czy zostało złamane prawo.

    Mianowicie zarejestrowalem domene - mandriva.com.pl

    i po kilku dniach otrzymalem od właściciela domeny mandrive.pl
    takowa wiadomość:

    [Szanowni Państwo,

    informujemy, że rejestrując domenę mandriva.com.pl (domena nadrzędna
    mandriva.pl) naruszacie prawo w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego]

    Moje pytanie:
    - czy złamalem prawo?
    - czy nie mogę uzywać tejże domeny?

    pozdr. [vis]

  • 2. Data: 2005-05-12 23:13:32
    Temat: Re: prośba o opinie
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "vis" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > informujemy, że rejestrując domenę mandriva.com.pl (domena nadrzędna
    > mandriva.pl) naruszacie prawo w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego]

    NIE

    > - czy nie mogę uzywać tejże domeny?

    NIE
    Jezeli zarejestrowales w NASKu domene to mozesz jej uzywac.

    > informujemy, że rejestrując domenę mandriva.com.pl (domena nadrzędna
    > mandriva.pl) naruszacie prawo w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego]

    Fajna sciema :) Nikt nie lubi konkurencji. Zaproponuj im odsprzedaz za
    stosowna cene :))

    Ewenualnie moglo by sie tak zdarzyc ,ze nazwa domeny pokrywa sie z
    zastrzezona nazwa handlowa firmy trzeciej.
    W tym wypadku wlasciciel nazwy handlowej moze sie domagac na drodze prawnej
    odstapienia od uzwyania domeny zawierajacej ich nazwe, np. w przypadku
    domeny (pomijam fakt, ze NASK by tego nie zarejestrowal) windows.org.pl
    mialbys na karku prawnikow M$

    Mysle, ze wlasciciel domeny mandriva.pl nie jest wlascicielem nazwy
    Mandriva. :))

  • 3. Data: 2005-05-15 19:49:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    vis wrote:
    > informujemy, że rejestrując domenę mandriva.com.pl (domena nadrzędna
    > mandriva.pl) naruszacie prawo w rozumieniu Kodeksu Prawa Handlowego]

    Możesz spytać o który artykuł kodeksu chodzi. Ciekawe co odpowiedzą, biorąc
    pod uwagę, że nie ma takiej ustawy :)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>