    From: "Marta Wieszczycka" <m...@N...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prokuratura, alimenty,
    Date: Sat, 06 Mar 2004 16:14:56 +0100

    On Sat, 06 Mar 2004 12:51:38 +0100, Falkenstein wrote:

    > A kto ci powiedział, że wyroki mają być sprawiedliwe? Wyroki mają
    > byc słuszne i zgodne z prawem.

    Powinny być sprawiedliwe. Sprawiedliwość jest istotą sądownictwa.
    Ale chodzi o co innego
    - żeby były sprawiedliwe, to obie strony muszą dać sądowi
    szansę. Sąd nie jest Duchem Świętym, nie wie wszystkiego. Oczywiście,
    że potrzeby tej pani nie mogą być realizowane kosztem Twojego dziecka
    (bo ono do pracy nie pójdzie) ani Twoim kosztem, bo Ty jesteś w ciąży,
    więc Twoje potrzeby są też potrzebami Twojego drugiego dziecka (no
    niestety jako nie-żona nie jesteś oficjalnie na jego utrzymaniu).

    Ale to trzeba sądowi:
    1) wyraźnie powiedzieć - przeciwstawiając potrzeby Twojego dziecka i
    Ciebie w ciąży potrzebom bogatej pani, która kupiła sobie mieszkanie.
    2) pokazać (jakby sąd zobaczył Wasze zdjęcia - Was wszystkich jako rodziny
    i Ciebie w ciąży z dzieckiem - to by wiedział, kogo
    może skrzywdzić i wziąłby Was naprawdę pod uwagę. A tak to widział tylko
    faceta, którego podejrzewa o to, że jest cwaniakiem (o proszę, nawet z
    matką dwójki swoich dzieci się nie ożenił).

    > Bo sprawiedliwość to wewnetrzne przekonanie
    > strony, ze wyrok jest taki jaki powinien być. Zapewniam cię, że była
    > zona partnera uważa ten wyrok za sprawiedliwy.

    Sprawiedliwość jest obiektywna. Czym innym jest subiektywne "poczucie
    sprawiedliwości". Ale nawet to sąd bierze czasem pod uwagę - choćby kiedy
    dopuszcza do sprawy przedstawiciela organizacji społecznej. O właśnie, to
    też może być dobry pomysł.

    > Mozna wnosić o obniżenie alimentów

    Czyli nie zaskarżyć tego, co jest, a wystąpić z nową sprawą, o obniżenie
    alimentów, z uwagi na zmianę sytuacji.

    > Może
    Ale masz kilkanaście możliwości, które możesz wykorzystać, żeby tego
    uniknąć - starałam Ci się je przedstawić w pierwszym mailu.
    Pozdrawiam,
    MArta
    Ps. Sorki za odpowiadanie 2 osobom naraz.