  • 1. Data: 2004-11-30 11:32:49
    Temat: prokurator chce zabrac samochod
    Od: "Piotr" <p...@i...usun_to.pl>

    Witam
    zaczne od początku: kilka tygodni kupiłem samochód przywieziony z Niemiec od
    Polaka nazwijmy go Andrzej. Miał przygotowaną umowę in blanco na której jako
    sprzedający był Niemiec, były właściciel samochodu. Podpisałem, dostałem
    wszystkie dokumenty na auto (briefy, ksiażki gwarancyjne itp.)
    Samochód zarejestrowałem, zapłaciłem akcyze itd. Wczoraj przyszedł do mnie
    dzielnicowy z prokuratorskim nakazem zatrzymania (czy zajęcia) samochodu
    wystawionym w miejscu zamieszkania Andrzeja czyli w Bełchatowie. Z pisma
    wynikało, że prawo do posiadania tego auto rości sobie inna mieszkanka
    Bełchatowa pani Jola. Samochodu nie wydałem bo przypadkowo był w warsztacie.
    Nie mogę się skontaktować ani z p. Andrzejem ani z p. Jolą.
    Proszę o rade, Co dalej mam robić? Czy wydać auto czy też je ukryć? Czy w
    ogóle ktoś ma prawo mi je zabierać? Jeżeli je wydam to co robic potem

    --
    pozdrawiam
    Piotr ze Szczecina

  • 2. Data: 2004-11-30 11:55:24
    Temat: Re: prokurator chce zabrac samochod
    Od: scream <s...@...pl>

    Piotr wrote:
    > Proszę o rade, Co dalej mam robić? Czy wydać auto czy też je ukryć? Czy w
    > ogóle ktoś ma prawo mi je zabierać? Jeżeli je wydam to co robic potem

    wygląda na to, że "Andrzej" sprzedał to samo auto więcej niż jednej osobie..
    jeżeli je wydasz, to stracisz zarówno auto, jak i pieniądze
    jeżeli go nie wydasz (ukryjesz), to będziesz odpowiadał za utrudnianie
    śledztwa i czekają Cię konsekwencje

    w skrócie.. jak byś sie nie obrócił, to dupa z tyłu :(
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-11-30 12:03:46
    Od: "Maciek" <j...@K...wp.pl>

    No momento, przeciez ma wszystkie dokuemnty
    co w takim razie ma tamta druga osoba???
    pozdro Maciu

  • 4. Data: 2004-11-30 12:11:50
    Od: g...@p...onet.pl

    > No momento, przeciez ma wszystkie dokuemnty
    > co w takim razie ma tamta druga osoba???
    > pozdro Maciu
    No i kupił w dobrej wierze

  • 5. Data: 2004-11-30 12:12:05
    Od: "Piotr" <p...@i...usun_to.pl>

    > No momento, przeciez ma wszystkie dokuemnty
    > co w takim razie ma tamta druga osoba???
    > pozdro Maciu

    no wlasnie, sprzedac nie mogl, mogl najwyzej "obiecac"
    ale czy to powod aby prokurator zajmowal samochod?

  • 6. Data: 2004-11-30 12:15:24
    Od: scream <s...@...pl>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > No i kupił w dobrej wierze

    jak kupisz kradzione auto w dobrej wierze, to też Ci przepadnie.. nikogo
    nie interesuje, że kupiłeś w dobrej wierze..

    dokumenty? a jaki to problem, żeby je podrobić?

  • 7. Data: 2004-11-30 12:15:54
    Od: scream <s...@...pl>

    Piotr wrote:
    > no wlasnie, sprzedac nie mogl, mogl najwyzej "obiecac"
    > ale czy to powod aby prokurator zajmowal samochod?

    czemu nie mógł sprzedać? skąd wiesz, czy te dokumenty, które Ty masz, to
    oryginały, czy podróbki? :P

  • 8. Data: 2004-11-30 12:58:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Proszę o rade, Co dalej mam robić? Czy wydać auto czy też je ukryć? Czy
    > ogóle ktoś ma prawo mi je zabierać? Jeżeli je wydam to co robic potem

    jedz po samochod, na gielde i sprzedaj jak najpredzej :-) Skoro masz
    prawdziwe dokumenty to nowy wlasciciel bedzie
    sie martwic :)

    P.

  • 9. Data: 2004-11-30 13:28:06
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 30 lis o godzinie 13:15, na pl.soc.prawo, scream napisał(a):

    > czemu nie mógł sprzedać? skąd wiesz, czy te dokumenty, które Ty masz, to
    > oryginały, czy podróbki? :P

    Przecież odbierał je /dokumenty/ w _polskim_ wydziale komunikacji, opłacił
    akcyzę i całą resztę w Polsce ..... w jaki sposób Pani Jola weszła w
    posiadanie dokumentów ;) - oto jest pytanie ;) - ba czy wogóle je posiada!

    --
    Herbi
    30-11-2004 14:28:03

  • 10. Data: 2004-11-30 13:36:20
    Od: scream <s...@...pl>

    Herbi wrote:
    > Przecież odbierał je /dokumenty/ w _polskim_ wydziale komunikacji, opłacił
    > akcyzę i całą resztę w Polsce .....

    heh... czyli wg. Ciebie, kazdy wydzial komunikacji sprawdza czy dany
    dokument nie jest podrobiony? No to zycze powodzenia.. Ciekawe wiec w
    jaki sposob tak wiele kradzionych samochodow jest "legalizowanych".