    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Date: Thu, 29 Apr 2004 13:32:48 +0200

    Grzegorz wrote:

    > Kto Ci sie karze podlaczac???? Czytaj zesz chlopie ze zrozumieniem.

    Kto mówił tu coś o karaniu? (różnica "każe" a "karze" jest dość istotna).

    > Zazwyczaj masz doprowadzone 3 fazy. Z roznych wzgledow, chocby po to, aby
    > zredukowac przekroj przewodu zasilajacego, latwiej zbalansowac obciazenie
    > itp. Pisze zazwyczaj bo zdarzaja sie rozne dziwne kwiatki, np. aluminiowe
    > instalacje i sieci pseudo dwu fazowe.

    Nie interesuje mnie to, co mam poza gniazdkami - jako zwykły konsument
    nie używający urządzeń zasilanych trójfazowym prądem o napięciu 400V mam
    do dyspozycji dwa kabelki - zero, jedna faza (no, czasami też
    uziemienie, ale tutaj niestety uziemienie i 'zero' to to samo). Gnaizdka
    trójfazowego u mnie nie uświadczysz - podobnie jak w znakomitej
    większości mieszkań i innych instalacji domowych.

    [ciach]

    > Dlaczego alternator nie jest eletrownia?
    > 1. Elektrownia to kompleks budowli, urzadzen i.t.p., a alternator nie

    Aha. Czyli elektrownią może być tylko _kompleks_ budowli? W takim razie
    pojedynczy "wiatrak" elektrownią jeszcze nie jest? Musi być ich kilka?

    > 2. Alternator jest uzywany glownie w samochodach, elektrownie nie.

    Pitolisz. Jedyną różnicą jest skala 'zjawiska' - zasada działania jest
    taka sama: masz coś, co napędza generator, który zamienia swoje obroty
    na prąd elektryczny.

    > Aby zaspokoic Twoja ciekawosc. Tak, dzialaja na troche innych zasadach ze
    > wzgledu na wielkosc i wymagane wlasciwosci dynamiczne.

    I to są jedyne różnice - skala.

    > Porownywalne jak z angielskim i niemieckim, niestety.

    Biedaku.

    > Bardzo sie z tego powodu ciesze. Polecam sie na przyszlosc.

    Jak będę szukał kogoś, kto się najpierw awanturuje i 'puszy', i dopiero
    po dłuuuuuugim czasie 'załapuje' - będę o tobie pamiętał.

    > Na madrzenie sie lekarstwa nie ma.

    Więc ciebie już nic nie uratuje.