    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: producent i info na produkcie
    Date: Tue, 7 Sep 2010 09:23:24 +0200
    <i5tlh1$ub1$1@news.onet.pl> <i5tlr1$v93$1@news.onet.pl>
    <i5tum6$lct$1@news.onet.pl> <4c8280be$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <i5tvvk$or6$1@news.onet.pl> <4c8283f5$0$21009$65785112@news.neostrada.pl>
    <i5u0d4$pje$1@news.onet.pl> <i5u5mi$8jp$1@news.onet.pl>
    <i5u8c9$fgd$2@news.onet.pl> <i5u8va$hfo$1@news.onet.pl>
    <i5vgtu$utn$2@news.onet.pl> <i5vk4t$6g8$1@news.onet.pl>
    <i5vu58$c0$2@news.onet.pl> <i5vv2q$35l$1@news.onet.pl>
    <i605oq$kdh$3@news.onet.pl> <i60g3f$hd3$1@news.onet.pl>
    <i60q15$dp8$2@news.onet.pl> <i60r9t$iam$1@news.onet.pl>
    <i60svu$ndo$1@news.onet.pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Widzę, że ta rozmowa nie ma sensu....

    Na razie faktycznie nie ma.

    > DOWOLNE w zasadzie.

    Ale pytałem o konkrety.
    Bo na tej zasadzie "rozdano fabryki" można napisać jakiekolwiek kłamstwo.

    > Sprywatyzować, jak to miało miejsce, o ile wiem, w Czechosłowacji.

    Kto miałby kupić PGRy i za co?
    Ktokolwiek by to zrobił - określiłbyś to mianem rozdawnictwa (gdyby
    sprzedano zbyt tanio polskim inwestorom) albo w przypadku sprzedaży
    zagranicznym, mianem wyprzedaży rodowych sreber, bo mniej więcej taką
    dialektyką posługiwano się w podobnych przypadkach.

    > Bo trzeba było pracować

    Nie, nie dlatego.
    Jedź na Kubę, jeśli tak cholernie tęsknisz za komuną.
    Może Ci się przypomni DLACZEGO.

    > A wracając do PGRów, to one nie były złym pomysłem.

    Tak, podobnie jak socjalizm też z zasady nie był złym pomysłem.
    Tylko się kurna jakoś nie sprawdził.

    > Trzeba przyznać, że
    > większe gospodarstwa są wydajniejsze i ekonomiczniejsze, a do tego dają
    > pracę ludziom, którzy są zbyt nierozgarnięci aby zająć się samodzielnie
    > uprawą i hodowlą, ale jak im dać traktor, pokazać pole, to będą idealnie
    > się sprawdzać.

    I do tego potrzebne jest PAŃSTWOWE (czyli tak naprawdę niczyje)
    gospodarstwo?

    > I tak jak pobalcerowiczowe szczęki wymarły zabite przez hale targowe (tym
    > razem niestety zagraniczne i wysysające kasę z Polski)

    Mogłeś założyć własną halę targową za polski, jak sądzę, kapitał.
    Ba! Nadal możesz to zrobić - czy ktoś Ci broni? :>

    > No wiesz, takie polskie reale, praktikery i inne prowadzone przez
    > Społemy i inne takie.

    Że przepraszam CO?
    Podaj mi choć jeden przykład takiego polskiego reala czy praktikera
    prowadzonego przez Społem.

    > A co za różnica kto?

    Chodzi mi o to, że chyba nie bardzo rozumiesz "instytucję" szczęk i
    dlaczego one powstały.

    > ROzdupczono istniejące majątki, rozdupczono
    > istniejące struktury, a nie zbudowano żadnych nowych,

    Bla-bla-bla. Znów puste słowa, bez żadnych konkretów.

    > tylko puszczono wszystko na samowolkę.

    To się nazywa wolny rynek, ew. swoboda działalności gospodarczej.
    Jeśli Ci nie pasuje, to Kuba czeka. Poważnie.

    > No pacz pan. Musi mam jakieś imaginacje. Bo ja pamiętam PRLowskie
    > placówki tego typu.

    Tak, tak. Pamiętasz też skład serka z ziemniakami przeterminowanego 12
    września 2010 ;-)

    > Tu masz taki znany przykład, opiewany nawet w piosenkach:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/PDT_Wola_w_Warszawie
    > ale to tylko jeden z przykładów, taki szybki do wybingania.

    Dokładnie. Jeden przykład w DC, który zresztą nijak nie oddaje charakteru
    obecnych marketów (i nie chodzi mi o zaopatrzenie).
    Ile takich było w Polsce? Kilka? To nijak nie stanowi normy.
    Zresztą nawet jeśli wziąć pod uwagę te kilka sklepów, to nadal nie bardzo
    rozumiem, do czego zmierzasz.
    Uważasz, że te kilka budynków miałoby zastąpić sieci obecnych
    hipermarketów?

    > Pomijając to, że nie masz racji, to zauważ, że obecnie jakoś ,,osiedlowe
    > supersamy'' również istnieją, tylko nie Supersamy, a Carefoury, Lidle,
    > Tesco i inksze zagraniczne.

    To rozejrzyj się bardziej dokładniej.
    Sieć 34, Lewiatan, Bomi, Piotr i Paweł, Alma, Delikatesy ABC, Społem (nie
    wiem, jak to się teraz nazywa, ale zdaje się, że identycznie) i cała masa
    lokalnych, prywatnych sklepów wielkoformatowych (nie sklepików!) i przestań
    cudować. To na razie same spożywczaki. POLSKIE! Pozostałych branż poszukaj
    na własną rękę.

    > [1]
    > Obecnie marnotrawizm EU to jest masakra.

    Zdaje się mówiliśmy o wczesnych latach 90.
    EU to zupełnie inna bajka.

    > [2] A propos pozamiejskich: Polecam przypadek zabrskiego Platana, można
    > się uśmiać do łez, jak ktoś ma na tyle wytrzymałe nerwy, żeby sobie nie
    > palnąć w łeb z rozpaczy nad głupotą polityków dopuszczających takie cudo.

    Trudno mi skomentować, ponieważ w Zabrzu nie byłem i na razie być nie
    planuję.
    Ale rozumiem, że ten Platan to też sprawka Balcerowicza...

    K.