    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z zagubiona umową
    Date: Thu, 01 Mar 2007 16:54:11 +0100

    Magda napisał(a):

    > Część pieniedzy została zwrócona,a na pozostałą kwotę wypełniono weksel i
    > został wydany prawomocny nakaz zapłaty, bo pożyczkobiorca nie wniósł
    > zarzutów.

    OK.

    > Po wydaniu nakazu pożyczkobiorca napisał własnoręczne oświadczenie , że się
    > poczuwa, że będzie płacił zgodnie z nakazem.

    Po co ci było takie oświadczenie, przecież miałaś tytuł wykonawczy.

    > Część pieniędzy z nakazu spłacił, ale przestał.
    > Sprawa poszła do komornika, który zaczął ściągać z poręczyciela.
    > W tym momencie wnieśli sprawę o wstrzymanie egzekucji argumentując, że już
    > wszystko spłacili, a sąd wstrzymał egzekucję.
    > Na rozprawie została dostarczona kopia notarialna umowy, pokwitowania i
    > oświadczenia dłużnika.

    Jaka znów umowa czy pokwitowanie?
    Był tytuł wykonawczy to można tylko przestawić to co powstało po jego
    powstaniu. Pokwitowałaś im że już wszystko zapłacili? Zawarłaś z nimi
    umowę o rozłożeniu na raty, lub coś w tym stylu?

    > Dłużnicy stwierdzili , że umowa i pokwitowanie były sfałszowane, pożyczali
    > mniej pieniędzy, chcą ekspertyzy rzeczoznawcy, a w ogóle to wystapią do
    > prokuratury z doniesieniem o fałszerstwo.

    Teraz to sobie mogą pogadać, jak nakaz zapłaty się uprawomocnił. Złożyli
    przypadkiem wniosek o wznowienie postępowania?

    > Sąd zwrócił się do mnie o oryginał umowy i pokwitowania, i tu mam problem,

    Po co to sądowi? Przecież to bzdura. Masz przecież prawomocny nakaz.

    > Co o tym sadzicie?

    Że chyba spłyciłaś lub poplątałaś stan faktyczny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com