eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z zabezpieczeniem "wlasnoci intelektualnej" (dlugie) › Re: problem z zabezpieczeniem "wlasnoci intelektualnej" (dlugie)
    From: Paweł Sikora (aka pluto) <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z zabezpieczeniem "wlasnoci intelektualnej" (dlugie)
    Date: Thu, 28 Aug 2003 08:12:39 +0200

    huski wrote:

    > Dlugo sie zastanawialem jak zatutuwac tego posta, zeby tytul oddawal tresc
    > a jednoczesnie nie byl zbyt dlugi. Sprawa przedstawia sie nastepujaco:
    > wymyslilem algorytm dzialania programu, ktory ("moim
    > zdaniem") ma szanse powodzenia na polskim rynku.

    a mozesz go krotko opisac?
    czego dotyczy, itd? bo wydaje mi sie, ze Twoj odkrywczy pomysl
    ktos juz napisal i tylko trzeba przeszukac software opensource :)

    > Natomiast w przypadku takiego rozwiazania
    > obawiam sie dwoch sytuacji, pierwsza jest taka, ze zapropnuje komus
    > wykonanie programu, przedstawie mu prjekt omowie zasade dzialania, a on
    > nie wyrazi zainteresowania i nastepnie sam napisze program opierajac sie
    > na algorytmie, ktory opracowalem.

    o ile dobrze pamietam (paragrafy zapomnialem), to w umowie mozna
    zawrzec punkty nt. tajemnic firmy, czy cos takiego.
    tak przeciez robia wszelkie firmy opracowujace technologie.
    pracownik podpisuje umowe i jesli wykorzysta badz ujawni tajemnice
    firmy, to leci za to do wiezienia.
    zaloz firme, obmysl cos i potem zatrudnij kogos do wykonania tego.
    (nie wiem czy dobrze kombinuje, wiec sie w tej sprawie poradz
    jakiegos prawnika)

    > Pomyslalem, ze ochronilby mnie patent,

    patenty na algorytmy sa chore !
    http://honey.7thguard.net/pat_art.html

    --
    Alkohol pity z umiarem może być spożywany w dużych ilosciach.