    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
    Date: Fri, 09 Oct 2009 14:46:37 +0200

    szerszen pisze:

    > Uzytkownik "Aska" <j...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > nie moze, bo meldunek to stwierdzenie faktu zamieszkiwania, gdyby tak
    > chciala zrobic poswiadczylaby nieprawde
    Nie wiem jak jest w innych miastach, ale np. w Warszawie na operacje
    zameldowania w mieszkaniu komunalnym trzeba mieć zgodę Gminy.

    > nie wiem o jakie prawo zasiedzenia ci codzi, ale to ktore ja mam na
    > mysli dotyczy okresu lat 30 i z tego co wiem, nie mozna zasiedziec
    > nieruchomosci, ktora sie wynajmuje na podstawie umowy, ale byc moze o
    > jakies inne prawo ci chodzi i ktos cos podpowie
    Jakiej umowy? Ona nie ma żadnej umowy najmu, umowę zawarł wujek który
    już nie żyje. Mieszkań komunalnych nie można odnajmować, więc nawet
    wersja że wujek podpisał z nią umowę najmu nie przejdzie.

    > nie moze, lokal zastepczy musi ci znalezc albo gmina, albo osoba
    > zainteresowana twoja wyprowadzka, o ile nie masz wlasnego mieszkania
    Przypominam że mówimy o lokalu komunalnym. W teorii może nakazać
    opuszczenie nielegalnie zajmowanego mieszkania, w praktyce nie ma jak
    tego wyegzekwować. W jeszcze innej praktyce Gmina może zacząć naliczać
    opłatę za bezumowne korzystanie z lokalu, którą to wbrew pozorom jest w
    stanie sobie ściągnąć od każdego kto cokolwiek posiada (nie dotyczy
    meneli, dlatego ich najtrudniej wywalić na bruk). Taka opłata znacznie
    przewyższa normalny czynsz (czasem kilkukrotnie). Ogólnie sytuacja
    rzeczywiście kiepska. Nadal nie wiadomo, czy twórczyni wątku mieszkanie
    komunalne w ogóle się należy (bo sam fakt posiadania potomstwa jeszcze
    do tego nie uprawnia).

    --
    MZ