  • Data: 2009-10-09 12:33:00
    Temat: Re: problem z umowa najmu;prawo zasiedzenia?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aska pisze:
    > Witam.
    <ciach>
    > 1.czy,gdyby ciotunia jednak podpisala umowe,moze rzeczywiscie tak po
    > prostu mnie wymeldowac?
    Tak po prostu to nie, niemniej to mieszkanie komunalne, więc należne
    przy spełnieniu odpowiednich warunków (głównie socjalnych). Teraz jest
    dość głośno o akcji odzyskiwania takich lokali od ludzi którzy w nich
    nie mieszkają, a np. wynajmują je. Piszesz że ciotka tam nie mieszka,
    czyli ma gdzie mieszkać, więc nie należy jej się mieszkanie komunalne.
    Ergo : nie podpiszą z nią umowy najmu, każą raczej zwrócić mieszkanie.
    Na jakiej zasadzie obecnie rozliczasz mieszkanie? Kto oficjalnie płaci
    czynsz? Wydaje mi się że w tym momencie jesteś po prostu dzikim
    lokatorem, mimo zameldowania. W momencie kiedy machina biurokratyczna
    zarejestruje śmierć wujka to raczej spodziewaj się kłopotów.
    > 2.czy istnieje prawo zasiedzenia,poniewaz slyszalam,ze ponoc po 5
    > latach,nabywam takiego prawa.
    Źle słyszałaś. Chcesz zasiedzieć państwowe mienie? w 5 lat? zasiedzenie
    w dobrej wierze to 20 lat, w złej wierze - 30 lat. Czas zasiedzenia
    przerwany może być na wiele sposobów, więc raczej się nie nastawiaj że
    Ci się uda.
    > 3.czy urzad moze wyrzucic mnie na bruk bez dania mi mieszkania
    > zastepczego-mam,jak pisalam, dziecko,wiec to chyba jest tez wazne.
    Posiadanie dziecka niestety (stety) nie uprawnia jeszcze do uzyskania
    darmowego mieszkania od państwa. Nie te czasy, nie ten ustrój. Jeśli
    spełniasz kryterium socjalne przy którym możesz starać się o przydział
    mieszkania socjalnego, to złóż wniosek. Zależnie od humoru urzędników,
    pogody, ilości afer w polityce i wielu innych mało precyzyjnych
    czynników zostanie on rozpatrzony, przy czym może stać się kilka rzeczy:
    - urzędnicy pójdą Ci na rękę i przydzielą mieszkanie po wujku biorąc pod
    uwagę że jesteś tam zameldowana (opcja bardzo optymistyczna)
    - urzędnicy wpiszą Cię w kolejkę oczekujących, jednocześnie każąc
    opuścić obecnie zajmowane mieszkanie bo ono się należy następnej osobie
    z kolejki (wersja bardzo realistyczna)

    Wyrzucić na bruk jest w tym kraju dość ciężko, ale historia zna takie
    przypadki. O wiele łatwiej przychodzi naszym urzędnikom wyrzucić matkę
    z dzieckiem niż menela, sprawdzone empirycznie.

    --
    MZ