  • 1. Data: 2003-09-23 14:08:05
    Temat: problem z przelewem
    Od: "Simon_" <s...@i...pl>

    Witam,

    w mojej firmie pracuja dwie osoby (chlopak i dziewczyna)
    maja one wspolne konto bankowe prywatne,
    co radzicie w sprawie dokonywania przelewow wynagrodzenia na ich konto?
    System KB (kredyt bank) nie pozwala na wpisanie dwoch osob z tym samym
    kontem,
    probowalem zrobic dowolny przelew na dane dziewczyny,
    ale system automatycznie zmienil dane adresata na chlopaka i tak poszedl
    przelew.

    Czy dla US to jest jakis problem?

    Pozdr

    Simon

  • 2. Data: 2003-09-23 17:05:51
    Temat: Re: problem z przelewem
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Simon_" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > ale system automatycznie zmienil dane adresata na chlopaka i tak poszedl
    > przelew.

    System automatycznie zmienił ????
    Czegoś tu nie rozumiem.
    Wiele ludzi zakłada konta bankowe wspólne. Każdy ze współwłascicieli ma
    takie same prawa w stosunku do rachunku.
    Jeśli wysyłasz przelew na konto wspólne i piszesz jednego adresata to bank
    odbiorca nie ma podstaw (tak myślę!) do odrzucenia przelewu z przyczyn
    formalnych.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-09-24 08:00:23
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy"

    > System automatycznie zmienił ????
    > Czegoś tu nie rozumiem.

    ja zrozumialem ze system stosowany przez firme (w tym przypadku KB)
    jakis projektant systemu chcial ulatwic zycie wpisujacym i ostrzec przed
    bledami i założył że dwie osoby muszą mieć różne rachunki a wpisanie
    rachunku pobiera automatycznie dane o wlascicielu rachunku.
    Gdyby wlascicielem byli oboje to nie ma sprawy ale tu wlascicielem jest mąż
    a na rachunek pensja idzie również żony.

    Logicznie jest mieć rachunek wspólny do pensji, a jak nie to łatwiej jej
    założyć rachunek np w mBanku lub jakims innym VWbanku niż poprawianie
    systemu płacowego (zresztą można dyskutować czy to jest błąd systemu)

    > Jeśli wysyłasz przelew na konto wspólne i piszesz jednego adresata to bank
    > odbiorca nie ma podstaw (tak myślę!) do odrzucenia przelewu z przyczyn
    > formalnych.

    bank nie ma podstaw, ale tu jest pojedynczy wlasciciel rachunku i podstawy
    juz sa

    a co do odrzucania przelewow to ostatnio Fortis Bank odrzucil mi przelew z
    Millennium Banku - w obu ja jestem wlascicielem rachunku tyle ze mam w
    nazwisku dwie polskie literki, ktorych kodowanie w obu bankach jest inne.
    Poniewaz Fortis wprowadzil bezmyslny automat porownujacy nazwe z przelewu z
    nazwa wlasciciela wiec system odrzucil przelew i nawet pracownik ktory
    patrzy w odrzucone przelewy nie zareagowal - przelew wrocil do nadawcy. I
    dobrze ze nie byla to wpłata bo mogł wylądować na rachunku skąd wyszedł.
    *** blad ***