  • 11. Data: 2008-01-17 22:15:57
    Temat: Re: problem z faktura
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    > Mam taki problem, kontrahet wzial towar na WZ (oczywiscie nie
    > podpisal), nawet nie mam kopi, pozniej przyjechal po fakture i moi
    > pracownicy nie wzieli podpisanej faktury ani jej kopi. Jak mam
    > wyegzekowawac naleznosc od kontraheta. Suma jest spora.

    Niech go odwiedzi trzech silnych gosci i zapyta czy przypadkiem nie jest
    komus cos winiem i niech mu dadza 10 min na przypomnienie sobie.

  • 12. Data: 2008-01-17 22:21:43
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 styczeń 2008 22:59
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fmoiuk$p9i$1@news.onet.pl>):

    > A sąd nie może mu kazać przedstawić ksiąg?

    Pewnie może nakazać. W sumie jestem ciekawy, czy taki dowód by
    przeszedł? Ktoś już próbował?

    > No o ile sprzedał na lewo. Może nie zaksięgował zakupu, ale sprzedaż tak.

    Byłby chyba inteligentny inaczej :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-01-17 22:23:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jackare napisał(a):

    > Niech go odwiedzi trzech silnych gosci i zapyta czy przypadkiem nie jest
    > komus cos winiem i niech mu dadza 10 min na przypomnienie sobie.

    Tyle że w ten sposób to można egzekwować nawet nieistniejący dług.
    Nie sztuka kogoś zastraszyć. Sztuka wykorzystać w celu egzekucji
    dozwolone środki prawne.

  • 14. Data: 2008-01-17 22:47:14
    Od: Ktos <k...@k...pl>

    W Thu, 17 Jan 2008 18:26:26 +0100, Ktos <k...@k...pl> napisal:

> [...]
    >pracownicy nie wzieli podpisanej faktury ani jej kopi. Jak mam
    >wyegzekowawac naleznosc od kontraheta. Suma jest spora.

    niestety brak faktury/podpisu jest tematem przegranym
    http://www.vat.pl/bez_podpisu_faktury_vat_315.php

    no chyba ze ktos ma jeszcze jakis inny pomysl.

  • 15. Data: 2008-01-17 23:29:29
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Nie jest tematem przegranym.
    W postępowaniu cywilnym istnieją pewne ułatwienia w dochodzeniu swoich
    należności.
    Jednym z nich jest postępowanie upominawcze.

    http://www.podatki.pl/sn_autoryzacja/logowanie.php5/
    artykuly/20_8.htm?idDzialu=20&idArtykulu=8

    Brak takiego podpisu, powoduje to, że Ty nie będziesz mógł skorzystać
    (tylko) z takiego ułatwienia.

    Ps. Zainwestuj w prawnika.

  • 16. Data: 2008-01-18 08:14:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ktos pisze:

    > niestety brak faktury/podpisu jest tematem przegranym
    > http://www.vat.pl/bez_podpisu_faktury_vat_315.php

    Cytuję z tej strony:
    "Niemniej jednak podpis odbiorcy na fakturze VAT oznacza jej akceptację.
    Akceptacja z kolei jest warunkiem koniecznym, aby na podstawie takiej
    faktury uzyskać nakaz zapłaty."

    Nie jest prawdą, że nakazu zapłaty nie można dostać z niepodpisanej
    faktury. Dlatego dalej już nie czytałem, ale nie polecam tego linku.

  • 17. Data: 2008-01-18 17:07:36
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ktos" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    >W Thu, 17 Jan 2008 21:58:19 +0100, Sebcio <s...@n...com>

    > Nie byla to osoba z ulicy towar zostal wziety a pracownicy
    > niedopilnowali spraw formalnych (brak podpisu na fakturze).

    Na fakturze nie musiał się podpisywać. To, żę nie podpisał się na kopii WZ
    to jest problem i to zawiniony przez pracowników magazynu. Obciąż ich
    kosztem towaru jesli mają odpowiedzialność materialną.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'