    From: "Urdar" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z bronia
    Date: Thu, 19 Jun 2003 08:50:48 +0200

    Dziękuje za odpowiedź, :

> [...]
    > nawet musisz.
    > Jak się ma broń to chyba po to, aby nosić, bo nigdy nie wiesz kiedy ci się
    > przyda, bo jeśli nie nosisz broni to w zasadzie po co ci ta broń ??
    > Moim zdaniem też bez sensu jest trzymać broń w sejfie, jeśli np. masz
    > ograniczenie w zewoleniu: bez prawa noszenia. Jesteś w domu, to nosisz
    broń
    > w domu. Wychodzisz z domu, to zgodnie z zezwoleniem zamykasz broń w sejfie
    > wychodzisz.
    > Oczywiście zależy co to za broń, bo chyba jasne, ze nie będziesz paradował

    przegladalem ksiazeczke zezwolenia, nie ma tam niestety nic o mozliwosciach
    jej uzycia (jedynie linijka "Przeznaczenie broni : ochrona osobista" ) -
    czyli zakładam ze moge nosic :)

    mialem watpliwosci poniewaz np. w niektorych stanach w USA obowiązuje
    specjalne ogolnodostepne pozwolenie na bron (ostrą, nie gazową) _TYLKO_ do
    obrony na terenie posesji , nie wolno takiej broni w ogole wynosic z domu

    > jak
    >
    > Gdzieś czytałem, chyba jest to w ustawie lub jakimś rozporządzeniu, że na
    > wierzchu broń mogą nosić tylko formacje umundurowane, np. oznakowani
    agenci
    > ochrony, konwojenci. Zdaje się że nawet policjant nieumundurowany nie moze
    > nosić broni na wierzchu ot tak na ulicy jeśli nie wykonuje żadnych
    czynności
    > służbowych, jednak pewności nie mam.

    lepiej wiec będą ją trzymal schowaną :)

> [...]
    > nie mozesz użyć broni w celu zmuszenia osoby do określonego zachowania.
    > Ja osobiście wyjąłbym broń tylko wtedy gdy: napastnik trzymałby w ręku
    > jakieś niebezpieczne narzędzie, a strzelałbym tylko wtedy kiedy napastnik
    > wyraźnie miał zamiar mi coś zrobić, gdyby zbliżałby się do mnie to dla
    mnie
    > jest to wystarczający powód aby strzelić, a jesli tylko stoi i mówi to
    nie.

    > Strzelanie w powietrze jest bez sensu moim zdaniem. W przypadku zagrożenia
    > strzelać tak, aby się obronić, jesli uważasz, że obronisz się strzelając w

    chodzi o przestraszenie napastnika...
    strzelenie gazem w powietrze nie jest zbyt dobrym pomyslem bo przy silnym
    wietrze wystrzelony gaz jeszcze do mnie wroci, natomiast mozna spokojnie
    pierwszy naboj dac akustyczny (CN chyba to jest)

    > mam
    >
    > Tam gdzie administrator obiektu nie życzy sobie interesantów z bronią.
    > Odgórnych zakazów chyba nie ma. Moze nie można mieć na sali sądowej ?

    raczej na pewno nie mozna miec na sali sadowej...
    wiec chyba wnosic do "ogolnie dostepnych" miejsc publicznych (kino, teatr,
    bary itp.)
    bo z tabliczka "zakaz wnoszenia broni" to sie jeszcze nie spotkalem ;)

    > "zagrozenia
    >
    > Nie sądzę. Byłem legitymowany wieczorem przez policję, miałem przy sobie
    > straszaka, porządnego straszaka ukrytego w kaburze, nie mogli go zauważyć.
    > Po wykonaniu czynności sprawdzających czy jestem poszukiwany... zapytali
    się
    > czy mam broń. Powiedziałem że mam i dlaczego go noszę, tj. dlaczego akurat
    > wtedy miałem. Nic nie pokazywałem, nie wyjmowałem była tylko krótka
    rozmowa.

    > Ochronie nic do tego, że masz broń, że nosisz...

    Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    Urdar
    u...@w...pl