  • Data: 2013-01-21 15:21:16
    Temat: Re: proba zaplaty niepodpisana karta....w castoramie
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
    > Regulamin to nie prawo :)

    Regulamin jest częścią umowy, no chyba że jest nie zgodny z prawem. Swoja
    drogą do dziś zachodzę w głowę jak to jest że wpisy w umowę typu "jedna
    strona może dowolnie zmieniać regulamin bez wiedzy i zgody drugiej strony"
    jest zgodny z prawem?

    > Właśnie dlatego kładę nacisk na odróżnienie *braku podpisu*
    > od *sfałszowania*. Różnica jest dratmatyczna.

    Ale pani w supermarkecie tnąc kartę zapewne nic o fałszowaniu nie mówiła,
    stwierdziła tylko że karta jest nieważna i pewnie zgodnie z regulaminem
    miała rację:)

    > W myśl umowy karta jest własnością wystawcy (sprawdź
    > w umowie) i on jest uprawniony, również przez pełnomocnika
    > (to już wynika z prawa), do rozporządzania nią.

    Znowu zachodzę w głowę nad zgodnością z prawem owego zapisu, bo skoro karta
    jest banku to powinienem mu ją zwrócić, niemniej karta jest nie moja, ale
    pieniądze tak i zablokowanie mi do nich dostępu jest sprzeczne z umową:)
    Pewnie kasjerka tnąca nożycami kartę też była pełnomocnikiem banku i miała
    prawo rozporządzać nią w imieniu banku do woli:)

    > A widziałeś w .pl market, w którym to klient własnopalczaście
    > przeciąga kartę przez czytnik? ;) No to tam nie jest spełniony
    > warunek "dawania" ;)

    Nie widziałem w życiu takiego marketu a zwiedziłem ich kilka setek na
    terenie całego kraju, pewnie wyjątki też istnieją:)