    From: andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proba gwaltu [OT]
    Date: Sun, 12 Jan 2003 14:59:10 +0000 (UTC)

    W artykule <avrjbf$eec$2@news.tpi.pl> Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie pytałem o podstawę tymczasowego aresztu przez rok, tylko podstawę w
    > ogóle aresztowania w opisanym przez Ciebie przypadku. A gość żalił się na
    > środek zapobiegawczy?.
    "Zebrany w sprawie material dowodowy w wysokim stopniu uprawdopodabnia
    popelnienie przez oskarzonego zarzucanego mu czynu"
    - wystarczy? Ale musi (nie wiem jakie uzasadnienie dostal by "polityk",
    ale "Kowalskiemu" takie musi wystarczyc, a siedzi od razu > miesiac
    dluzej.
    > Na Boga! To możnaby zamknąć pół Polski [...]
    mozna.
    > Żeby zastosować środek zapobiegawczy trzeba
    > najpierw przedstawić gościowi zarzut.
    oczywiscie
    >Jak zarząda, to na piśmie go
    > uzasadnić.
    uzasadnienie w tresci j.w.
    >Później, jak się gość zażali, to jeszcze to obronic przed sądem.
    Przy czym na takiej rozprawie "gosc" nie jest potrzebny (choc od
    jakiegos czasu prowadzaja delikwenta)
    > Tak bez dowodów winy, to nie bardzo to widzę, chyba, że trafią na kretyna,
    > który nie potrafi się bronić.
    a co taki "kretyn" moze?
    > Nie mam podstaw zarzucać Ci kłamstawa. Ale po prostu otwiera się scyzoryk w
    > kieszeni, chyba, że jest coś, o czym nie wiesz lub nie piszesz.[...]
    chlopak wczesniej karany, z "towarzystwa",...etc. Czy to cos zmienia?
    > [...]. Samo podejrzenie popełnienia przestępstwa nie wystarczy. Do
    > tymczasowego aresztu trzeba jeszcze kilka innych przesłanek.
    np. Pan A. nie utrzymywal kontaktow z matka, nie mieszkal u niej. Nawet
    nie wiedzial, ze jest poszukiwany. Jednakze policja przedstawila opinie
    "anonimowego informatora" przedstawiajaca pana A. w bardzo zlym
    swietle...
    > Nie ponad. Moim zdaniem obok.
    aha..., no to mnie uspokoiles :)
    > W praktyce nie ma. Wydaje mi się, że głownie z tego powodu, że jedni to
    > prawo znają lepie, a drudzy gorzej. Jak policja zwinie bez istotnych dowodów
    > żula, to ten nawet nie będzie dyskutował.
    nie ma nic do powiedzenia
    >Ucieszy się, że dziś śpi w ciepłym
    obys sie nie musial o tej "cieplocie" na wlasnej skorze przekonac...
    pozdrawiam Andrzej