  • Data: 2006-06-05 22:05:16
    Temat: Re: prawo w starozytnym Rzymie:D
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tiger [###c...@c...pl.###] napisał:

    > Pod tym linkiem masz tez nazwe ksiazki, ktora powinna Ci pomoc. Nie
    > sugeruj sie tym, ze w zrodlach jest mowa o straży pożarnej. Do dziś
    > historycy spierają się o kompetencje - według jednych straż pożarna
    > miała tez uprawnienia "policji", także... miłego szukania ;-)

    Aż tak głęboko tego studiować, to nie mam czasu. A co do straży
    pożarnej, to wcale bym się nie zdziwił wspólnych korzeni. Część
    formacji obronnych była formacjami wynikającymi po prostu z samorządu.
    Do dziś na tym przecież polega instytucja szeryfa, czy naszej straży
    miejskiej. Rodowód tego jest podobny. Po prostu wspólne zagrożenie.

    Z tym, że po przestudiowaniu zaproponowanych przez Ciebie źródeł nie
    znalazłem odpowiedzi na akurat mnie najbardziej interesujące pytania.
    Jakie były wówczas metody walki z przestępczością i procedury.