    From: Paweł<w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy - wypowiedzenie umowy
    Date: 17 Dec 2003 12:40:11 GMT

    > Piszę w imieniu brata ale będę używał pierwszej osoby.

    a co to za róznica ? brata nie brata, nieistotne.

    > Pracodawca nie zgodził się na porozumienie stron więc pozostaje mi
    kodeksowe
    > wypowiedzenie umowy zachowaniem okresu wypowiedzenia.

    albo rozwiązanie umowy o pracę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia, albo możesz nie iść do pracy, ewentualnie
    sprowokować pracodawcę do wypowiedzenia Tobie umowy

    > Jestem zatrudniony od lipca tego roku

    od pierwszego ?

    > więc okres wypowiedzenia wynosi 2
    > tygodnie (14 dni liczone od soboty do soboty).

    jeżeli nie złożyłeś jeszcze wypowiedzenia i pracujesz od 1 lipca to
    sprawa się komplikuje bo okres wypowiedzenia upłynie w styczniu a w
    styczniu będziesz pracował ponad pół roku więc okres wypowiedzenia
    wynosić bedzie miesiąc. Oczywiście mówimy o umowie na czas
    nieokreślony.

    > Mam jednak wątpliwości co do
    > urlopu. Pracodawca obiecał mi że jeżeli będę w okresie
    wypowiedzenia
    > świadczył stosunek pracy to za niewykorzystany urlop (za pół roku
    wydaje mi
    > się że będzie to 13 dni)

    jakby nie liczyć. jak się załapiesz na styczeń to jeszcze 1/12 z nowego
    urlopu.

    > i za dni i godzny ponadwymiarowe wypłaci mi
    > ekwiwalent pieniężny.

    ekwiwalent za urlop, a za nadgodziny jeżeli nie da Ci dnia wolnego w
    okresie wypowiedzenia będzie musiał zapłacić normalne
    wynagrodzenie.

    > Łączna suma należnego urlopu i dni "do odbioru"
    > przekracza okres wypowiedzenia.

    bez znaczenia. ekwiawalent za urlop to jedno a nadgodziny to co
    innego. Czego nie wykorzystasz za to Ci zapłaci. Korzystniej jest dla
    niego wysłać Cie na wolne za nadgodziny a zapłacić za urlop.

    > Jaka jest podstawa prawna w KP.

    wypowiedzenie art. 32 i 36,
    dni wolne za nadgodziny - art. 143
    ekwiwalent za urlop - 171

    > W ostatnich sześciu miesiącach zdarzało mi się pracować w wolne
    soboty i
    > mieć tzw "nadgodziny". Za przepracowane nadgodziny mieliśmy
    obietnicę
    > prezesa o "odbieraniu sobie dni wolnych" za przepracowane
    nadgodziny.

    obietnicę ??? Musi Wam zapłacića albo dać wolne w wymiarze o połowę
    wyższym niz liczba przepracowanych godzin

    > Czy w
    > wypowiedzeniu umowy o pracę mogę poprosić o wypłacenie mi
    ekwiwalentu
    > pieniężnego za przepracowane dni usawowo wolne od pracy i za
    godziny
    > nadliczbowe.

    możesz pisać co chcesz , pracodawca musi to zrobić z Twoim
    wnioskiem czy bez niego

    > Czy ekwiwalent za pracę w dni wolne i godziny ponawymiarowe
    reguluje tylko
    > kodeks pracy czy również w pewnym stopniu regulamin wewnętrzny
    firmy.

    to nie ekwiwalent to po prostu wynagrodzenie za pracę w godzinach
    nadliczbowych . Kp zawiera wszystko co potrzebne. W reg. pracy
    można to sobnie przepisać tylko po co ?

    > Czy w
    > wypowiedzeniu mam wskazać dokładną liczbę godzin i ilość dni "do
    odbioru" i
    > przemnożyć to przez kodeksową stawkę za dni wolne od pracy i
    godziny
    > ponadwymiarowe (np. 150% normalnej stawki).

    to jest robota pracodawcy. Ty sobie możesz wyliczyc na swoje potrzeby

    > Boję się że niektóre quasi dżentelmeńskie obietnice presesa mogą
    skończyć
    > się tym że nie dostanę ani ekwiwalentu, ani urlopu, ani nie odbiorę
    dni
    > wolnych.

    to nie żadne obietnice tylko jego zasrany oboweiązek. Jak nie to do
    odbioru w sadzie.

    > Chciałbym umiejętnie zredagować wypowiedzenie umowy z
    odniesieniem do
    > konkretnych artykułów w kodeksie pracy dotyczących wypłacenia
    wspomnianych
    > ekwiwalentów.

    daj sobie spokój z odwoływaniem się do przepisów jeżeli nie masz o
    nich pojęcia. Nie jest to ani potrzebne aani tym bardziej konieczne.

    > Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś podpowiedział mi jak powinien
    wyglądać taki
    > dokument i czego mogę się domagać

    Z dniem ...... wypowiadam umowe o pracę zawartą na czas
    nieokreślony w dniu ...... z zachowaniem ....... okresu wypowiedzenia.

    Data, podpis, potwierdzenie odbioru.

    domagać się możesz wszystkiego o czym piszesz tj. wynagrodzenia za
    nadsgodziny (jeżeli nie dostaniesz wolnego w zamian za nadgodziny)
    ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, wynagrodzenia za okres
    wypowiedzenia, świadectwa pracy, ewentualnych delegacji, ryczałtów
    jeżeli jakieś masz.

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info