  • 1. Data: 2003-09-08 08:57:01
    Temat: prawo pracy - odprawa - czy sie nalezy.
    Od: "Jarek" <j...@W...onet.pl>

    Czy jest furtka pozwalajaca pracodawcy NIE WYPLACIC mi odprawy w sytuacji gdzie
    ma zastosowanie Art 8 Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy - w przypadku
    gdzie punkt 3 mowi:
    "3. Odprawa pieniężna nie przysługuje jednak pracownikowi:

    2) który do dnia rozwiązania stosunku pracy przyjął propozycję zatrudnienia w
    zakładzie pracy przejmującym w całości lub w części mienie dotychczas
    zatrudniającego go zakładu albo w zakładzie pracy powstałym w wyniku takiego
    przejęcia, "
    i tutaj pracodawca proponuje zatrudnienie a ja propozycji nie przyjmuje - czy w
    takim przypadku moze sie na cos powolac i NIE WYPLACIC odprawy?

    Z gory dziekuje za odpowiedz

    Jarek

  • 2. Data: 2003-09-08 12:45:29
    Temat: Re: prawo pracy - odprawa - czy sie nalezy.
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > i tutaj pracodawca proponuje zatrudnienie a ja propozycji nie przyjmuje -
    czy w
    > takim przypadku moze sie na cos powolac i NIE WYPLACIC odprawy?

    Nie moze. Wcale nie musisz przyjac propozycji zatrudnienia i pracodawca
    zobowiazany bedzie do wyplaty odprawy. Jesli propozycje przyjmiesz po
    rozwiazaniu stosunku pracy to tez bedzie musial odprawe wyplacic.
    Jedynie przyjecie propozycji przed rozwiazaniem stosunku pracy powoduje
    odpadniecie obowiazku wyplaty odprawy.

    Dan