  • 1. Data: 2004-07-22 10:03:34
    Temat: Re: prawo pracy i umowa
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kot_bury napisał(a):
> [...]
    > czerwca). Dostał propozycję kolejnej umowy na czas określony - ale do
    > chwili obecnej jej nie podpisał. Pracodawca dopuścił pracownika do
    > wykonywania pracy. Pracownik zamierza poinformować pracodawcę o
    > odrzuceniu zaproponowanej mu oferty (choć nie wiem czy to dobry pomysł).
    > Jaka w tym momencie jest sytuacja pracownika? Czy z przepisów prawa
    > pracy można wyciągnąć wniosek, że poprzez dopuszczenie pracownika do
    > wykonywania pracy (bez zawarcia umowy na piśmie) pracodawca jest
    > zobowiązany potwierdzić istniejący stan faktyczny umową na czas

    Skoro dostał propozycję pracy na czas określony i mimo, ze nie podpisał umowy
    przystąpił do pracy, należy domniemywać iż doszło jednak do zawarcia
    proponowanej przez pracodawcę umowy o pracę na czas określony. Pracownik swoim
    zachowaniem wyraził swą wole zgody na warunki proponowane przez pracodawcę.

    --
    JOHNSON :)

  • 2. Data: 2004-07-22 10:05:29
    Temat: prawo pracy i umowa
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    a właściwie jej brak

  • 3. Data: 2004-07-22 10:16:51
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > dobrze, ale umowa o pracę powinna być zawarta na piśmie, a nie poprzez
    > dorozumianą zgodę pracownika na jej zawarcie ("patrząc" od strony
    > pracodawcy).

    Forma pisemna nie jest formą zastrzeżoną pod rygorem nieważności. każda forma
    zawarcia umowy o pracę jest ważna i skuteczna. Brak pisemnego potwierdzenia nie
    powoduje nieważności umowy.
    Ale w sumie chodzi mi o to, ze nie można domieniemywac zawarcia umowy na czas
    nieokreślony, skoro były rozmowy na temat umowy na czas określony.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-22 10:20:02
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

  • 5. Data: 2004-07-22 10:20:55
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

  • 6. Data: 2004-07-22 10:22:22
    Od: Kasia<a...@w...pl>

> [...]
    poprzez
    > dorozumianą zgodę pracownika na jej zawarcie ("patrząc" od strony

    Owszem, powinna być zawarta na piśmie, ale nie ma tu rygoru
    nieważności. Moim zdaniem umowa została zawarta w sposób
    dorozumiany - pracownik przystąpił do pracy, pracodawca go do jej
    wykonywania dopuścił. Pracodawca ma obowiązek jedynie potwierdzic (i
    to pod rygorem odpowiedzialnosci za wykroczenie przeciwko prawom
    pracownika-281 k.p) na piśmie umowe.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-07-22 10:32:03
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 10:22:22 +0000 (UTC), Kasia napisał/napisała:
    > to pod rygorem odpowiedzialnosci za wykroczenie przeciwko prawom
    > pracownika-281 k.p) na piśmie umowe.

    o. dobrze wiedziec, bo ja od 21dni nie mam podpisanej umowy pomimo,ze sie 4
    razy przypominalem :>>

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 70701