  • Data: 2005-02-05 22:05:45
    Temat: Re: prawo meldunkowe
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    angel_os wrote:

    > Własność prywatna wyłącznie rodziców a brat mieszkał przy rodzicach
    > (sprowadził sobie babę, z którą pracował), po drugim dziecku wziął ślub.
    > Mieszka w tym domu żona brata + troje jej dorosłych, niepracujących i
    > nieuczących się dzieci. Jedno z tych dzieci ma już własne dziecko z własnym
    > wujkiem, którego to poszukuje sekcja kryminalną policji.
    > Obecnie z rodziców została matka - też mieszka w tym domu (ojciec zmarł 3
    > lata temu), brat umarł 7 miesięcy temu. Brat został pominięty w testamencie
    > ojca. Sprawa o stw. nabycia spadku jest w sądzie blokowana od roku przez
> [...]

    No to moim zdaniem obecnie żona brata nie ma żadnych praw do domu.
    I można ją oraz tym bardziej całą resztę towarzystwa spokojnie z domu
    wyrzucić.

    Co do testamentu, to ojciec powinien był raczej brata wydziedziczyć.
    A tak, to należał się bratu zachowek (1/2 tego, co normalnie by dostał).

    No to liczymy:
    Skoro dom należał do Twoich rodziców, to po śmierci ojca do spadku
    weszła 1/2 domu (bo reszta należy przecież do matki).

    I teraz przyjmując, że z rodzeństwa byłaś tylko Ty i brat i przyjmując,
    że dom to jedyny majątek rodziców, to gdyby nie było testamentu, to
    ustawowo bratu należałaby się 1/3 z 1/2 domu.
    Ale że ojciec testamentem przekazał, jak mniemam wszystko Tobie i matce,
    to bratu należałaby się 1/2 z 1/3 z 1/2 domu.
    Czyli 1/12 wartości domu. A to jest kwota, która bardziej nadaje się na
    spłatę niż na podział domu.
    A to jest kwota łączna, należąca się wszystkim spadkobiercom brata.
    Przyjmując teraz, że brat nie zostawił testamentu, to po nim,ustawowo,
    dziedziczą po 1/3 żona i 2 dzieci (to na 1 osobę przypada po 1/36
    wartości domu). Jeśli brat zostawił 3 dzieci, to jeszcze mniejsza część
    przypadnie na osobę.
    --
    MArta
    m...@N...pl