    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo matki do dziecka
    Date: Sat, 22 Jan 2005 19:57:14 +0100

    Użytkownik "kora20" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:13df.0000010b.41f28088@newsgate.onet.pl...

    > a takie małe dziecko
    > raczej bardziej potrzebuje matki niż ojca.

    A gdzie jest tak napisane? Mój synek ma 21 miesiecy więc jest ciut starszy
    od tego dziecka ale nie twierdziłabym kategorycznie, ze potrzebuje bardziej
    mnie niż mego męża. Mało tego - wrócilam do pracy tydzien po urodzeniu
    dziecka i zajmowal sie od samego poczatku nim mój mąż. To więc nasz babski
    mit, ze kobieta jest bardziej predysponowana do wychowywania dziecka, niz
    męzczyzna. Nie płeć ma tu znaczenie, ale miłość do dziecka - naprawdę
    fatalnie jest dla dziecka, gdy rodzice traktują je jako karte przetargową i
    wyrywają je sobie.
    Nie oceniam bynajmniej Twojej kolezanki bo być moze miala swoje powody.
    Powiem więcej, gdybym odchodzila od mego męza to tez wziełabym Angela ze
    sobą- naturalnym babskim odruchem. [juz sie czytajacy to panowie
    obrusza:-)]. Ale pierwszą rzeczą o jaką bym zadbala to kontakty ojca z
    dzieckiem - pod warunkiem, ze moje odejscie nie bylo spowodowane
    niewłasciwym zachowaniem ojca w stosunku do dziecka. Nasze - doroslych
    sprawy nie powinny miec wpływu na dziecko a myślenie to MOJE dziecko jest
    przejawem, nie obraź sie, gówniarstwa. Ojciec dziecka nie zachował sie
    lepiej biorąc je od matki - po prostu odpłacił jej tą samą monetą. Moze
    zamiast szukać na niego haka prawnego lepiej zadzwonic i sie dogadać? W
    końcu coś kiedyś do siebie czuli. Jak kazde wyjdzie poza czubek własnego
    nosa i pomyśli o tym co dobre dla dziecka to z pewnoscia dojdą do jakiegoś
    kompromisu. Oboje nie pracuja, ze maja czas sie zajmować dzieckiem?

    > Tym bardziej że mieszka tylko z
    > ojcem więc teraz dwóch facetów opiekuje się trzecim małym.

    Heh, a tu przypomnial mi sie film, oparty na faktach. Facet odkrył, ze
    bardziej kreci go własna płec wiec rozwiódl sie z zona. Synek został z
    matka. Ojciec związał sie z jakimś swoim kochasiem. Matka wyszła za jakiegoś
    faceta, który niestety miał brzydki zwyczaj tłuc dzieciaka- wtedy juz
    kilkuletniego. Sąd przyznal opiekę nad dzieckiem ojcu wychodząc z założenia,
    ze lepszy ojciec homoseksualista, niż ojczym sadysta. Film na faktach.
    Tylko, ze to wydarzyło sie w Holandii. W naszym kraju to nierealne bo jak to
    powiedzial Czarek Pazura we wspomnianym tu filmie "Tato": "wszędzie na
    świecie kobiety rodzą dzieci, ale tylko w Polsce stawia sie im za to
    pomniki"

    HaNkA