  • Data: 2005-01-22 17:16:17
    Temat: Re: prawo matki do dziecka
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > przecież taka sprawa nie odbywa się z dnia na dzień, a takie małe dziecko
    > raczej bardziej potrzebuje matki niż ojca. Tym bardziej że mieszka tylko z
    > ojcem więc teraz dwóch facetów opiekuje się trzecim małym.

    Poradzą sobie. Lepszy trochę niewprawny na początku ojciec, niż
    nieodpowiedzialna matka która z dnia na dzień porzuca dom i wyprowadza się.

    > Chciałabym wiedzieć czy jest jakiś przepis potwierdzający to , że w tym
    > akurat
    > momencie mały powinien być z matką, zanim sąd oficjalnie na sprawie
    > rozwodowej
    > przyzna jej prawo do opieki nad dzieckiem.

    Nie ma takiego przepisu. Sąd ustali miejsce pobytu dziecka przy którymś z
    rodziców tymczasowo nie czekając do końca sprawy rozwodowej (jeśli taki
    wniosek złoży któryś rodzic), a drugiego rodzica tymczasowo zobowiąże do
    łożenia na jego utrzymanie. Statystyka mówi, że dzieci w tym wieku są na
    ogół przyznawane matkom, ale stwarzając stan faktyczny taki jaki jest
    mężczyzna odrobinę zwiększył swoje szanse.

    Pozdrawiam,
    Beniamin