    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo jazdy - wymiana konieczna?
    Date: Fri, 14 Jul 2006 12:49:59 +0200

    === igoR === [###i...@g...pl.###] napisał:
    > Witam.
    > W dniu wczorajszym zatrzymano mi prawo jazdy, "starego typu".
    > Złożyłem na Komendzie pismo, z argumentacją z tego artykułu
    > http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=768756
    > Powiedziano mi, że odpowiedź w ciągu 30 dni. Szkoda mi czasu, chciałbym
    > złożyć pozew do Sądu, tylko p-ko komu? Komendantowi, ogólnie Policji?

    Pozwu do sądu złożyć nie sposób w takiej sprawie. W opisanej sytuacji
    ewentualnie mógł byś składać zawiadomienie o przestępstwie polegającym na
    przekroczeniu uprawnień.

    > Czy jeszcze w jakiś sposób mogę argumentować?

    Pewnie tak, jak w artykule. Tyle, że to strasznie cienka argumentacja. Boję
    się, że autor artykułu nie miał racji.

    > Mieszkam w Bydgoszczy od kilku lat, ale stałe zameldowanie mam w Lublinie,
    > stąd kłopot w wymianie prawka.
    > Jestem w trakcie załatwiania formalności związanych z zakupem
    > mieszkania, stąd też decyzja, że wymienię już tu, w Bydgoszczy, jak się
    > zamelduję na stałe tutaj. Warto składać do Sądu?

    Do sądu na pewno nie. Jeśli już, to do prokuratury.