  • Data: 2006-11-12 21:58:04
    Temat: Re: prawo drogowe- a wypadek..
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Złozyć jeszcze raz zeznania z nową wersją wydazeń np. auto włączające sie
    > do ruchu nie ustąpiło pierwszeństwa, i aby uniknąc wypadku odbiłem w
    > prawo- wprost na latarnie...
    > a sprawca uciekł. Czy jest szansa tak uniknąc mandatu ?

    Spróbuj.
    Art. 233. § 1. Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu
    sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje
    nieprawdę lub zataja prawdę,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Nie podlega karze, kto, nie wiedząc o prawie odmowy zeznania lub
    odpowiedzi na pytania, składa fałszywe zeznanie z obawy przed
    odpowiedzialnością karną grożącą jemu samemu lub jego najbliższym.

    Wystarczy, że znajdą jednego świadka, który zaprzeczy twojej wersji - a
    zaczęliby ich szukać, gdybyś takie zenania złożył. I jesteś udupiony... Na co
    zresztą zasługujesz pisząć taki post.
    Nie dotyczy ciebie par. 3 tego artykułu (bo z cała pewnościa by cie pouczyli),
    więc wyrok miałbyś niemal pewny. Dla próby oszczędności dwóch stówek...