    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do fotografowania
    Date: Sun, 29 Jan 2006 00:39:03 +0100

    Marcin Debowski wrote:

    > Tylko, że w momencie jego wygłoszenia utwór zostaje rozpowszechniony więc
    > jego rejestracja na własne potrzeby jest MZ dozwolonym użytkiem prywatnym.

    Mylisz pojęcia. Dozwolony użytek dotyczy zupełnie innych sytuacji.
    Zakres dozwolonego użytku jest bardzo wąski i nie można go odnieść do
    ocenianej sprawy - "obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy
    utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w
    szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego."
    Wykład został wygłoszony, ale nie został nagrany, nagranie go
    stanowiłoby odrębne pole eksploatacji (wyjaśniałam to już wcześniej).
    Zatem nagrać go, bez zgody wykładowcy, nie wolno.

    Dozwolony użytek byłby wtedy, gdyby wykładowca zgodził się na nagranie,
    a nagrywający oglądałby potem ten wykład razem z bliskimi kolegami"

    --
    MArta
    m...@N...pl