  • Data: 2006-01-30 00:44:14
    Temat: Re: prawo do fotografowania
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tofifik wrote:

    > czy to nie rozwiazuje problemu w rozumienu prawa i przeciez ten art chyba
    > moze byc podstawa do fotografowania + rozpowszechnianie nawet.

    Nie. Tłumaczyłam to wcześniej. Zwykły nauczyciel/wykładowca nie jest
    osobą "powszechnie znaną", podobnie jak nie jest nią kioskarz czy
    przedszkolanka.

    > no wlasnie, przeciez mozna focic wszystko co ci sie podoba z wylaczeniem
    > miejsc szczegolnych gdzie obowiazuje zakaz.
    > a ja rozumiem ten art ze nie tylko moge focic ale i w tym wypadku nawet
    > opublikowac zdjecie wykladowcy. czy tak?

    Nie, bo jak robisz wykładowcy zdjęcie na wykładzie, to on nie będzie
    jedynie szczegółem, będzie ważnym elementem zdjęcia. W jednej ze spraw
    sąd już apelacyjny uznał, że żeby móc się powołać na ten wyjątek, to
    wizerunek danej osoby musi być elementem nieistotnym albo drugorzędnym.
    A Tobie przecież chodzi o zdjęcie wykładowcy, więc to będzie wykładowca
    z jakimśtam tłem. Co innego, jeśli zrobisz zdjęcie korytarza uczelni i
    wykładowca nie będzie się tam wybijał z tłumu studentów i nie będzie się
    wyróżniał, to wtedy ok. Ale wtedy to Ci się do niczego nie przyda.
    A jeśli nawet zrobisz takie zdjęcie, a potem je opublikujesz wskazując
    na wykładowcę, że to ten, no to on przestanie być szczegółem całości.

    --
    MArta
    m...@N...pl