    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie treści typu "czat"
    Date: Sun, 23 Nov 2003 07:36:59 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bpohks$9pi$13@news.onet.pl

    > Ukłonić się ma, czy co?

    Pisząc np. "Witam" może się kłaniać jednocześnie,
    ale to już jego wola.

    > Ale niestety trafiają się tacy mądrzy, co odpisują mało na temat.

    Ale niestety niektórzy nie są tacy mądrzy i mogą się
    nie znać na "chat'ach" lub mogą dostać "blokady"
    po przeczytaniu zastrzeżenia o "domorosłych..."

    > Przyganiał kocioł garnkowi. Wykaż mi różnicę twojego podpisu "Andy_K"
    > czy "Andrzej_K." (bo w jednym poście użyłeś dwóch różnych) od jego
    > podpisu "Lingam". Doby, jak każdy inny. Ten zarzut, to można by
    > postawić pewnie 90% grupy. Ilu spośród nas używa po prostu imienia i
    > nazwiska?

    Ech!. Widzę, że jesteś ściśle_jednokierunkowo zaprogramowany.
    Mylisz pojęcia. *Podpis* posta to jest tzw. popularnie "sig" i jego
    miejsce, tak jak każdego podpisu, jest pod treścią którą przecież
    powinieneś podpisać. (oczywiście Ty tego nie robisz :) ) Podpis
    powinien znajdować się pod delimiterem który zezwala na automatyczne
    wycinanie sig'a przy cytowaniu posta gdyż sig'ów się pod żadnym
    pozorem nie cytuje.(ani komentuje - vide Netykieta) "Lingam",
    "Robert Tomasik" czy "Andrzej_K" to nie jest *podpis* , to
    jest nazwa konta w czytniku. Z konta o tej nazwie został wysłany
    post.
    Faktem jest iż *powinno* się podpisywać pełnym imieniem
    i nazwiskiem lecz życie (współżycie?) usenetowe wymusiło
    ukrywanie prawdziwych danych i wystarczy nick.

    > No to poza konkursem może i ewentualnie było jedyne z sensem,

    Jako kulturalny i wykształcony człowiek powinieneś
    zaznaczyć iż jest to *wyłącznie Twoje zdanie*

    > choć mój
    > czytnik odczytał jego post poprawnie,
    > a Ty zapomniałeś mu napisać, co Ci
    > się w jego konfiguracji nie podoba.

    Brak deklaracji kodowania

    > Nie twierdzę, że jest idealna, bo mi
    > się nie chce sprawdzać i dokąd jestem w stanie odczytać post, to uważam
    > wszelkie uwagi za czepialstwo.

    Nie zauważyłem abyś choć słowo powiedział na
    posty w którym były "krzaki" i "kwadraciki".
    np. tu - news:bpjmsn$bso$1@news.onet.pl

    >Jednak stawiając komuś zarzut wypada
    > napisać jakieś uzasadnienie.

    Może mnie jego buta zatkała?. :)

    P.S. Pozostawiaj wrotki to bardzo ułatwia życie.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z