  • 1. Data: 2005-12-14 14:49:47
    Temat: prawo autorskie
    Od: "jano61" <j...@p...bj.uj.edu.pl>

    Witam, mam ogromna prosbe o wyjasnienie mi kwestii kto posiada majatkowe
    prawa autorskie w nastepujacej sytuacji.

    Pracownik w ramach odrebnej umowy o dzielo zawartej z wlasnym pracodawca
    wykonal program komputerowy (w efekcie powstal skompilowany kod wynikowy).
    W trakcie tworzenia programu powstal na wczesniejszych etapach prac algorytm
    programu zapisany w postaci kodu zrodlowego ( kod zrodlowy potrzebny jest
    tylko do wytworzenia kodu wynikowego)
    Pytanie kto posiada prawa majatkowe do algorytmu i kodu zrodlowego programu
    ?

    Nie bede ukrywal iz bardzo pilnie zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.

    Nie ukrywam rowniez iz zapoznalem sie z ustawa lecz nie znajduje tam
    jednoznacznej odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Janusz Ch.

  • 2. Data: 2005-12-14 22:27:14
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 14 Dec 2005 15:49:47 +0100, jano61 napisał(a):

    > Pracownik w ramach odrebnej umowy o dzielo zawartej z wlasnym pracodawca
    > wykonal program komputerowy
    (...)
    > Pytanie kto posiada prawa majatkowe do algorytmu i kodu zrodlowego programu

    Jeśli w umowie o dzieło nie ma słowa o przeniesieniu autorskich praw
    majątkowych - przysługują one autorowi.
    Przeniesienie /ex lege/ następuje tylko w przypadku umowy o pracę, pod
    warunkiem, że wykonanie utworu nastąpiło na podstawie tejże umowy.

    --
    Olgierd
    JID: o...@j...org ||| gg: 3657597