    From: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie w przypadku braku umowy
    Date: Tue, 14 Jun 2005 08:14:27 +0200

    Tomasz napisał(a):
    > Ostatnie teoretyczne, choć to może mnie w jakiejś części dotyczyć:
    >
    > Powiedzmy, że ktoś (znajomy) poprosił mnie o napisanie programu mającego ułatwić
    > mu jakieś czynności związane z wykonywaną przez niego pracą. Robię to
    > nieodpłatnie w jakimś zakresie, zaznaczając ustnie, że drobne poprawki mogę mu
    > śmiało zrobić, ale za "grubszą" robotę typu dodanie jakiejś nowej
    > funkcjonalności to już by pasowało fakturę wystawić. Ktoś to bierze, używa, po
    > czym zleca komuś innemu dokonanie tych "większych" zmian. Czy w przypadku braku
> [...]
    Prawa autorskie obowiązują niezależnie od tego czy była jakaś umowa czy
    nie. Bez twojej zgody (np. wyrazonej w formie jakiejś licencji) znajomy
    nie bedzie mógł nawet używać programu, nie mówiąc o rozpowszechnianiu
    czy modyfikowaniu.

    Od strony praktycznej, jesli chcesz zachować wyłączne prawo do poprawek
    i rozwijania programu, to nie udostępniaj kodów źródłowych.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.